چالش حریم خصوصی برای منع کودک‌آزاری در اروپا

مجازیست بین‌الملل-اشتون‌کوچر فعال آمریکایی از سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا می‌خواهد که غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل از قوانین جدید حفظ حریم خصوصی معاف شوند. قوانین جدید، استفاده از ابزارهای تشخیص خودکار برای مبارزه با پورنوگرافی کودکان را برای غول‌های فناوری منع می‌کند.

پیش از این، غول‌های فناوری از نرم‌افزاری برای تشخیص خودکار مبارزه با پورنوگرافی کودکان استفاده می‌کردند؛کد ارتباطات الکترونیکی اروپا تصمیم گرفته‌است از ۲۱ دسامبر با هدف کنترل قدرت گسترده‌ای است که شرکت‌های فناوری برای بررسی ارتباطات دیجیتال خصوصی دارند، جلوی دسترسی این نرم‌افزار به محتوای خصوصی افراد را بگیرد.طرفداران حفظ حریم خصوصی می‌گویند، بررسی گسترده ایمیل‌ها و برنامه‌های پیام‌رسانی در جستجوی پورنوگرافی کودکان، حقوق اروپاییان را نقض می‌کند.اما منتقدان معتقدند که محافظت از حریم خصوصی، کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در حال حاضر، غول‌های فناوری معمولا از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که پلتفرم آنها را برای تصاویر و فیلم‌های پورنوگرافی مربوط به کودکان اسکن می‌کند.

اشتون‌کوچر، یکی از بنیانگذاران Thorn (سازمان خصوصی مبارزه با قاچاق انسان و استثمار جنسی کودکان با تمرکز بر فناوری اینترنت):

  • [ما باید] از حریم خصوصی این کودکان محافظت کنیم.کودکان رضایت ندارند که سوءاستفاده از آنها به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شود . حریم خصوصی آنها نیز مهم است.
  • برخی از این بچه‌ها در سن کودکی و یا حتی نوزادی هستند. این سرنخ‌های حیاتی است که به ما کمک می‌کند تا این کودکان را شناسایی کرده و از آنها مراقبت کنیم. اگر این قانون موقت اجرا نشود، این سرنخ‌ها از بین می‌روند. بدون داشتن چنین سرنخ‌هایی، مراقبت از کودکان بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

کوچر از قانون موقت پیشنهادی یلوا یوهانسون، کمیساریای اتحادیه اروپا در امور داخلی، حمایت کرده است که به موجب آن شرکت‌های فناوری از این کد معاف هستند و همچنان به آنها امکان می‌دهد که ردیابی سواستفاده جنسی کودکان را از طریق اینترنت ادامه دهند. قانون پیشنهادی یوهانسون روز دوشنبه در بروکسل به رای گذاشته خواهد شد.

یلوا یوهانسون، کمیساریای اتحادیه اروپا در امور داخلی:

  • قانون پیشنهادی من، تنها یک قانون موقت است، فقط برای اطمینان از این که تشخیص داوطلبانه سوء‌استفاده جنسی از کودکان که اکنون در حال اجرا است، متوقف نخواهد شد.
  • بدون این قانون، مثل این است که ما چراغ را خاموش کنیم و اجازه دهیم تا کودک‌آزاران و جنایتکاران در تاریکی به کارشان ادامه دهند.

براساس اطلاعات بنیاد دیده‌بان اینترنت، سال گذشته، تقریباً ۹۰٪ از URLهای شناخته شده حاوی مطالب سوءاستفاده جنسی کودکان در اروپا قرار داشتند. در همان سال، مرکز ملی کودکان مفقود و قاچاق شده ایالات متحده اعلام کرد که تقریباً ۱۷ میلیون مراجعه به محتوای کودک آزاری را از شرکت‌های فناوری دریافت کرده است.

این پیشنهاد یوهانسون مورد حمایت سازمان‌های اجرای قانون در سراسر جهان قرار گرفته است. بازرس تیموتی زامیت، از پلیس مالت، که رئیس گروه ویژه جرایم رایانه‌ای اتحادیه اروپا است، گفت: واقعیت این است که بزرگترین قربانی در این شرایط کودکان هستند. کودکان قربانیانی هستند که ما همچنان روزانه با آنها در کارهای روزمره‌مان روبرو می شویم.

اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا از داده‌های خصوصی بیشتر محافظت کند. در سال ۲۰۱۸، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) به اجرا درآمد، و شرکت‌ها را مجبور کرده تا از ایمن بودن روش جمع‌آوری، پردازش و ذخیره داده‌ها اطمینان حاصل کنند.

قانون ارتباطات الکترونیکی اروپا، قوانین مخابراتی اروپا را مورد بازبینی قرار می‌دهد، همچنین شامل برخی حمایت‌ها از مصرف‌کنندگان می‌شود.

/ CNN/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول