حذف ویدئوهای مدعی تقلب در انتخابات آمریکا از یوتیوب

مجازیستهر نوع ویدئوی جدیدی که مدعی است دونالد ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به دلیل تقلب یا خطاکاری به جو بایدن واگذار کرده است از یوتیوب حذف خواهد شد.

این پلتفرم بزرگ پخش ویدئو روز چهارشنبه در وبلاگ خود خبر داد که طبق سیاست های فعلی انتشار ویدئوهایی که مدعی تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل تقلب یا خطا هستند، منع خواهد شد.

به این ترتیب یوتیوب اکنون پیروزی بایدن و شکست ترامپ را به عنوان واقعیات تاریخی در نظر گرفته و هر نوع ویدئوی جدید و گمراه کننده ای که ادعایی جز این دارد را حذف خواهد کرد.

یوتیوب:

  • در زمانی که مقامات انتخاباتی در تلاش بودند تا شمارش آرا را به پایان برسانند در برخی موارد دیدگاه های جنجال برانگیز در مورد نتیجه یا فرآیند شمارش آرای انتخابات مطرح و اجازه انتشار آن داده می شد.
  • اما اکنون که ایالت های کافی نتایج خود برای تعیین بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب را تأیید کرده اند یوتیوب هر نوع محتوایی که از روز چهارشنبه یا پس از آن با هدف گمراه سازی مردم از طریق ادعای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به واسطه تقلب یا خطاهای گسترده آپلود می شود را حذف خواهد کرد.

با این حال به گفته یوتیوب ویدئوهایی که قبل از روز چهارشنبه آپلود شده اند کماکان در این پلتفرم باقی خواهند ماند حتی اگر ادعاهای مشابه درباره شکست ترامپ و پیروزی بایدن به دلیل تقلب یا خطا داشته باشند.

گفتنی است یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر با چالش پخش اطلاعات غلط و گمراه کننده در طول انتخابات اخیر آمریکا درگیر بوده اند.

سیاست این شرکت ها در طول انتخابات بسیار بحث برانگیز شد نه فقط به خاطر اجازه انتشار یا حذف برخی مطالب، بلکه به خاطر توانایی یا عدم توانایی این پلتفرم ها برای اجرای دقیق و کافی قواعد و سیاست هایی که تعیین کرده بودند.

/عصر آی سی تی به نقل از CNET/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول