تیک تاک در تعداد دانلود از فیس بوک پیشی گرفت

مجازیست-اکنون ما در بازه‌ای از زمان قرار داریم که شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. تاکنون شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند عضوی از این مسابقه‌ی بزرگ باشند؛ اما تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند خود را به مراحل بالاتر برسانند. شبکه اجتماعی چینی تیک تاک از نمونه‌هایی است که با سرعت بالایی به موفقیت رسید و اکنون کمتر کسی در جهان وجود دارد که نام این اپلیکیشن را نشنیده باشند. توسعه‌ دهندگان این شبکه اجتماعی با یک برنامه‌ریزی دقیق پله‌های پیشرفت را سریع‌تر از رقبای خود طی کردند؛ به همین دلیل با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی بعضی کشورها، تیک تاک یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان است. به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که اطلاعات جالبی درباره‌ی این شبکه اجتماعی چینی در اختیار ما قرار می‌دهد.

گزارش App Annie بعضی از اپلیکیشن‌های ترندشده در سال ۲۰۲۰ را برجسته کرده است. طبق این گزارش، تیک تاک موفق شده است سرانجام فیس بوک را از رتبه‌ی اول پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ به زیر بکشد. این شبکه اجتماعی در iOS و اندروید بیشتر از فیس بوک دانلود شده است و این مسئله نشان از محبوبیت بسیار بالای آن دارد.

وضعیت تیک تاک طی چند سال گذشته و خصوصا سال ۲۰۲۰ به‌طور قابل توجهی رشد کرده است. اکنون این اپلیکیشن به قدری معروف است که حتی قدیمی‌ترین شبکه‌ اجتماعی دنیا از آن عقب افتاده. در گزارش منتشرشده، از روند پیشی گرفتن تیک تاک از فیس بوک به‌عنوان پربارترین اتفاق سال گذشته در دنیای شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود. بر اساس آمار به‌دست‌آمده، این شبکه اجتماعی چینی در چند ماه گذشته با موفقیت سه پله در رتبه‌بندی محبوب‌ترین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند صعود کرده و فیس بوک را پشت سر گذاشته است.

توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی نشان داده‌اند که حتی با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده می‌توان پیشرفت کرد و دولت آمریکا نمی‌تواند با سد کردن راه تیک تاک، این شبکه اجتماعی را نابود کند و دولت ترامپ تلاش برای فروش تیک تاک را متوقف کرده‌ است. همچنین این اپلیکیشن موفق شده است از جایگاه ۱۵ به دوم جهش کند و به دومین برنامه درآمدزا تبدیل شود. ۲۰۲۰ سال موفقیت و درخشش این شبکه اجتماعی بود و احتمالا  در ۲۰۲۱ این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

با وجود همه موفقیت‌های این شبکه اجتماعی، باید به این مسئله اشاره کرد که فیس بوک اکنون دارای پلتفرم‌های دیگری مانند اینستاگرام و واتس اپ است که هنوز جزو پرکاربرترین‌ها هستند؛ در نتیجه موفقیت کلی هنوز در دستان مدیران این شرکت است. شبکه‌های اجتماعی رقابت‌ زیادی با یکدیگر دارند و هدف اصلی همه‌ی آن‌‌ها تبدیل شدن به محبوب‌ترین گزینه‌ی ممکن است. البته مردم نقاط مختلف مانند یکدیگر فکر نمی‌کنند و به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند نیاز همه‌ی انسان‌های دنیا را برطرف کنند. کاربران بنا به شیوه‌ی تفکر خود، شبکه‌ اجتماعی مورد نیازشان را انتخاب می‌کنند.

/زومیت/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.