کمیسیون فدرال تجارت به دنبال حفظ حریم خصوصی کاربران
مجازیست–کمیسیون فدرال تجارت (FTC) اخیرا اعلام کرده درباره اقدامات مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران برخی از بزرگترین کمپانیهای فناوری و شبکههای اجتماعی در جهان مانند یوتیوب و فیس بوک یک تحقیق جدید را کلید زده است.
FTC در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده ۹ شبکه اجتماعی و کمپانی استریم ویدیو شامل آمازون، «بایت دنس» (کمپانی مادر تیک تاک)، «دیسکورد»، فیس بوک، ردیت، اسنپ، توییتر، واتس اپ و یوتیوب را مورد بررسی قرار میدهد تا به اطلاعاتی درباره نحوه جمعآوری اطلاعات شخصی کاربران و همچنین چگونگی استفاده از آنها دست پیدا کند. این شرکتها تا ۴۵ روز میتوانند به این درخواست FTC پاسخ دهند.
سخنگوی توییتر در این زمینه اعلام کرده که این شبکه اجتماعی مانند همیشه با FTC همکاری میکند تا این آژانس از نحوه عملکرد سرویسهای آن اطلاع پیدا کند.
سخنگوی دیسکورد به اهمیت بالای حریم خصوصی کاربران خود اشاره کرده و همچنین از همکاری با FTC برای پاسخ به سوالات پیرامون اقدامات مربوط به حریم شخصی خبر داده است.
در این دستورات از کمپانیها درخواست شده اطلاعاتی درباره نحوه جمعآوری دادههای شخصی، چگونگی تشخیص این دادهها برای نمایش تبلیغات و محتوا و همچنین الگوریتمهای مورد استفاده برای این دادهها در اختیار FTC قرار بگیرد.
سه کمیسر FTC در یک بیانیه جمعی این دستورات را تایید و اعلام کردهاند:
- این محصولات دیجیتال شاید با یک هدف ساده یعنی ارتباط مردم با یکدیگر یا پرورش خلاقیت راهاندازی شدند، اما از زمان شروع بکار مدل صنعتی آنها از حمایت از فعالیتهای کاربران به درآمدزایی از آنها تغییر کرده. این تغییر با افزایش نفوذ این شرکتها به زندگی خصوصی ما تقویت شده است.
در ماه فوریه FTC از اختیار یکسانی برای درخواست اطلاعات درباره خریدهای گذشته کمپانیهای فناوری شامل آلفابت، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت استفاده کرد. FTC چند روز پیش از فیسبوک با هدف تجزیه واتس اپ و اینستاگرام شکایت کرد.
/دیجیاتو/