فیس بوک برخی از امکانات مسنجر و اینستاگرام را در اروپا موقتا غیرفعال کرد

مجازیستاخیرا کاربران فیس بوک مسنجر و اینستاگرام در اروپا پیامی دریافت کرده‌اند که برخی از امکانات اپلیکیشن‌های ذکرشده تا اطلاع ثانوی غیرفعال خواهد بود. علت آن نیز در ادامه پیام ذکر می‌شود. گویا به دلیل اتخاذ قوانین جدید برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در اروپا، فیس بوک مجبور شده برخی از امکانات اپلیکیشن‌های خود را غیرفعال ساخته و سپس نمونه‌ای مطابق با قوانین جدید اروپا به فیس بوک مسنجر و اینستاگرام اضافه کند.

فیس بوک در پیام به‌طور واضح به امکانات غیرفعال‌شده اشاره‌ای نمی‌کند؛ اما با مراجعه به صفحه پشتیبانی می‌توان مشاهده کرد که قسمت نظرسنجی توسط کاربران در هردو اپلیکیشن اینستاگرام و فیس بوک مسنجر حذف شده‌اند. علاوه بر آن، دیگر در اینستاگرام نمی‌توان استیکر ارسال کرد و همچنین امکان پاسخ دادن به‌صورت مشخص به پیام کاربران در فیس بوک مسنجر در دسترس قرار ندارد.

در کنار موارد فوق، امکانات دیگری نیز از اپلیکیشن‌های اینستاگرام و مسنجر برای کاربران اروپایی حذف شده‌اند که شاید مهم‌ترین آن‌ها امکان ارسال فایل در مسنجر باشد. انتظار می‌رود فیس بوک با ویرایش ویژگی‌های حذف‌شده، بار دیگر آن‌ها را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کند؛ اما در حال حاضر زمان بازگشت قابلیت‌ها به مسنجر و اینستاگرام مشخص نیست.

بااین‌حال، ویرایش‌های صورت‌ گرفته تنها برای کاربران اروپایی اعمال شده است و کاربران سایر کشورهای جهان می‌توانند از ویژگی‌های ذکرشده مانند سابق استفاده کنند. اتحادیه اروپا در نظر دارد با اجرای قوانین جدید به حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شهروندان کشورهای اروپایی کمک کند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول