بازنگری اروپا در قوانین دیجیتال

مجازیست بین‌الملل– اتحادیه اروپا قرار است از قوانین جدیدی رونمایی کند که به گفته آنها بازار دیجیتال را اصلاح خواهد کرد، قانون خدمات دیجیتال و قانون بازارهای دیجیتال – اواخر روز سه‌شنبه منتشر می‌شود.
این قوانین بزرگترین بازنگری در ۲۰ سال گذشته، با تمرکز بر رقابت و مسئولیت‌پذیری پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای محتوایشان می‌باشد. همچنین ممکن است جریمه‌های سنگینی برای نقض این قوانین وضع شود.
این مقررات توسط مارگارت وستاگر به عنوان کمیسر رقابت و تیری بریتون به عنوان کمیسر بازار داخلی رهبری می‌شوند، که هر دو دارای سابقه سخنرانی‌های شدید علیه بزرگترین غول‌های فناوری هستند.
روز یکشنبه، این دو کمیسر در یک مطلب مشترک برای روزنامه ایرلندی تایمز نوشتند:

  • تجارت و منافع سیاسی تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌ها نباید حاکم بر آینده ما باشد.
  • قوانین ما در مورد خدمات دیجیتال در اروپا – به عنوان پرطرفدارترین بازار واحد جهان – به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. اکثر پلتفرم‌های آنلاین در آن زمان وجود نداشتند.
  • ما باید ابزار خود را به‌روز کنیم و مطمئن شویم که قوانین و اصول ما در همه جا رعایت می‌شوند. چه در فضای آنلاین و چه آفلاین.

انتظار می‌رود که یک بخش اساسی از این قانون سلطه شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیس‌بوک – که مستقر در ایالات متحده هستند – را برطرف کند.
به طور مشخص، کمیسیون اروپا اعلام کرده است که مخالف غول‌های فناوری است که با استفاده از داده‌های گردآوری شده از یک سرویس برای «بهبود یا توسعه» سرویس جدید در یک منطقه دیگر استفاده می‌کنند، که در نهایت رقابت با چنین شرکت‌هایی را برای شرکت‌های کوچک دشوار می‌کند.

کمیسیون اروپا عنوان این شرکت‌ها را متولی یا مسئول گذاشته و می‌گوید آنها «قوانین بازی را برای کاربران و رقبای خود تعیین می‌کنند.»

/BBC/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول