فیس‌بوک دست فرانسوی‌ها را رو کرد

مجازیست بین‌الملل– در آستانه انتخابات آفریقای مرکزی، فیس‌بوک افراد مرتبط با ارتش فرانسه را به داشتن حساب‌های ترول به منظور تاثیرگذاری بر نتایج این انتخابات، متهم کرده است.انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی قرار است در اواخر این ماه برگزار شود.

فیس‌بوک روز سه‌شنبه افراد مرتبط با ارتش فرانسه را متهم به انجام یک عملیات مخفیانه نفوذ آنلاین در مناطقی از آفریقا کرده است. این اولین بار است که فیس‌بوک به طور علنی کمپینی این چنینی را به افراد مرتبط با ارتش یک کشور غربی نسبت می‌دهد.

گفته می‌شود افراد مرتبط با ارتش فرانسه، از پلتفرم فیس‌بوک برای وانمودکردن به عنوان یک شخص بومی در کشورهای هدف استفاده کرده‌اند. استفاده از این تاکتیک‌ها در کمپین‌های اطلاعات غلط دولت روسیه نیز دیده می‌شود.

طبق گزارش فیس‌بوک، این عملیات جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، تا حدودی نیجر، بورکینافاسو، الجزایر، ساحل عاج و چاد را هدف قرار داده است.

فیس‌بوک این حساب‌ها را حذف و همچنین روز سه‌شنبه اعلام نمود حساب‌هایی که به عنوان بومی آفریقایی ظاهر می‌شوند درحالیکه به گروه ترول روسیه مرتبط هستند را نیز حذف کرده است.

حساب‌های ادعایی فرانسوی در وهله اول به زبان‌های فرانسوی و عربی در مورد اخبار و رویدادهای جاری از جمله سیاست‌های فرانسه در کشورهای آفریقایی فرانسه زبان، وضعیت امنیتی در کشورهای مختلف آفریقا، ادعای مداخله احتمالی روسیه در انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی، گزارش‌های حامی ارتش فرانسه و انتقاد از دخالت روسیه در انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی مطلب منتشر کرده‌اند.

حدود ۱۰۰ حساب و صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام، به عملیات ادعایی مرتبط با ارتش فرانسه مرتبط بوده‌اند. بنابر ادعای فیس‌بوک این صفحات حدود ۵،۰۰۰ دنبال کننده داشته‌اند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای بدون آنکه این گزارش را رد یا تایید کند گفته‌است:

  • در کنار سازمان ملل و شرکای اروپایی آن، فرانسه در تلاش‌های جامعه جهانی برای بازگرداندن صلح و ثبات در این کشور نقش فعال دارد.
  • در حال بررسی ادعاهایی که توسط فیس‌بوک مطرح شده است، هستیم و هنوز نمی‌توانیم مسئولیت آن را به عهده بگیریم
  • برای چند ماه طولانی، ما شاهد افزایش قدرت اطلاعات غلط با هدف بی‌ثبات‌سازی کشور هستیم، اقداماتی که ما آنها را محکوم می‌کنیم.

/CNN/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول