گوگل در صدد اجرای برنامه کاری منعطف است

مجازیستبا شیوع بیماری کرونا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله گوگل، تا زمان برطرف شدن خطر ابتلا به ویروس COVID-19 از کارکنان خود می‌خواهند به‌صورت دورکار به فعالیت‌ ادامه دهند. در همین راستا بحث‌هایی مطرح شد که کارمندان برخی شرکت‌ها، حتی پس از رفع خطر ابتلا به بیماری کرونا همچنان به‌صورت دورکاری فعالیت کنند.

اما به ‌نظر می‌رسد گوگل برنامه‌های دیگری در سر دارد و می‌خواهد با ارائه راهکاری بهتر، به افزایش بهره‌وری کارکنان خود کمک کند. بر اساس برنامه کاری مورد نظر گوگل، تا زمان برطرف شدن خطر ابتلا به بیماری کرونا و امن شدن محیط کار برای بازگشت همه، تعدادی از کارمندان این شرکت به‌صورت پاره‌وقت در محل کارشان حاضر خواهند شد.

از نگاه سران گوگل، چنین اقدامی نه‌تنها به حفظ سلامت کارکنان شرکت کمک می‌کند؛ بلکه بهره‌وری و تعامل اعضای شرکت را افزایش می‌دهد. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، اخیرا با ارسال ایمیل به کارکنان از طرحی سخن گفته است که آن را «برنامه کاری هیبرید» می‌نامد.

طبق گفته‌های مدیرعامل گوگل، کارکنان این شرکت در طول هفته تنها سه روز در شرکت حاضر خواهند شد و دو روز کاری دیگر را در خانه و به‌صورت دورکار فعالیت خواهند کرد.

پیچای در ایمیل خود توضیح می‌دهد:

  • «ما طرحی را بررسی می‌کنیم که درواقع مدل کاری منعطف با هدف افزایش بهره‌وری و تعامل، در کنار حفظ سلامت کارکنان است.»

گوگل در نظر دارد دورکاری کارمندان را تا سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه دهد و انتظار می‌رود پس از این تاریخ، فعالیت حضوری کارکنان در شرکت گوگل مانند برنامه کاری قبل از شیوع بیماری کرونا آغاز شود.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول