لزوم توجه بیشتر به تجاری‌سازی و اشاعه بازی‌های جدی در کشور

مجازیست-سید سروش قاضی‌نوری نائینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طی سخنرانی در افتتاحیه چهارمین دوره از جایزه بازی­های جدی:

  •  جوایز نوآوری یکی از مهم‌ترین ابزارهای سیاستی سیاست‌گذاران برای ترویج تحقیق، توسعه، تجاری‌سازی و نوآوری است، یادآور شد که جایزه بازی‌های جدی هم یک جایزه نوآوری است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف ترویج کمک به توسعه و پیشرفت بازی‌های جدی در کشور طراحی شده است.
  • اهمیت بخش‌ سمپوزیوم بازی‌های جدی به عنوان بخش علمی این رویداد از ضعف بزرگ حوزه بازی‌های جدی در تجاری‌سازی و اشاعه آنها در جامعه که امسال دانشکده مدیریت و حسابداری علامه طباطبائی میزبانی بخش سمپوزیوم این رویداد را با هدف توجه جدی به موضوع تجاری‌سازی و اشاعه نوآوری‌ها پذیرفته است.

  • هنوز سهم بخش تجاری‌سازی و سیاست‌گذاری در مقالات ارسال شده به بخش سمپوزیوم کم است و نقش اصلی را بخش‌هایی مانند علوم شناختی دارند، اما توجهی که در سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹ به موضوع اشاعه فناوری‌ها و سیاست‌گذاری نوآوری بازی‌های جدی شده، نویدبخش توجه بیشتر به این حوزه در سال‌های آینده است.

  •  توسعه صنعت بازی‌های جدی در کشور بدون همراهی بخش تحقیق و توسعه شدنی نیست و لازمه توجه جدی به بازی‌های جدی در کشور، سرمایه‌گذاری و انجام مطالعات عمیق در علوم پایه و علوم شناختی است.

  • به اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردهای علمی و تحقیق و توسعه دانشکده‌های مختلف به صورت بین‌رشته‌ای و ارائه تجربیات بازاریابی و توسعه محصول در حوزه کسب‌وکار به منظور دستیابی به صنعتی قوی در حوزه بازی‌های جدی، لازم است.

/بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول