رشد چشمگیر سامانه های ارائه محتوا و فیلم در آلمان

مجازیست-محمد اطبایی، پخش کننده بین المللی سینما در یادداشتی نوشت:

پیش بینی رشد بازار وی او‌ دی آلمان تا پیش از شروع محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا با سالی ۱۳ درصد، بنا بود تا به رقم ۶/۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۴ برسد که این رشد هم اکنون افزایش قابل توجهی یافته است. تعداد تماشاگران تلویزیون پرداختی هم از ماهانه ۱۶/۴ میلیون نفر در ۲۰۱۹ به ۱۷/۱ میلیون نفر در ۲۰۲۰ رسیده است.

درآمد وی او دی اشتراکی، SVOD، در ۲۰۲۰ به ۱/۴ میلیون یورو رسیده که در طی پنج سال آینده با رشد ۱۲ درصدی به ۲/۴ میلیون یورو خواهد رسید. ضریب نفوذ SVOD در آلمان هم اکنون ۲۵ درصد است که پیش بینی می شود تا ۲۰۲۵ به ۳۳ درصد جمعیت آلمان خواهد رسید.

درآمد متوسط از هر مشترک SVOD در آلمان هم سالی ۶۸ یورو است. از ماه مارس گذشته، اسفند ماه ۱۳۹۸، آمازون ۴۷ درصد و نتفلیکس ۳۶ درصد بازار SVOD آلمان را در دست داشته اند.

سامانه آمازون پرایم نیز بخش اجاره و خرید ویدئو آن لاین آلمان را با ۶۷ درصد بازار در اختیار خود داشته و‌پس از آن گوگل پلی با ۱۳ درصد قرار دارد. هم اکنون ۲۲ میلیون مشترک آلمانی زبان SVOD در اتحادیه اروپا وجود دارد که سامانه های آمازون، نتفلیکس و دیزنی پلاس بازار را در دست دارند.

تعداد ۳۸ میلیون خانواده در آلمان وجود داشته که ضریب نفوذ SVOD در این کشور ۵۷ درصد نشان می دهد. متوسط پرداخت هر مشترک نتفلیکس در آلمان از ۱۰/۹۹ یورو به ۱۱/۹۹ یورو برای هر ماه افزایش پیدا کرده است و گران ترین اشتراک این سامانه که شامل پخش اولترا اچ دی، صدای با کیفیت بالا و استفاده چندین وسیله از این سرویس، ۱۵/۹۹ یو و برای هر ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول