بانک‌ها و صدا و سیما، متهمان گسترش سایت‌های قماربازی هستند

مجازیست-جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

  • با توجه به رشد و گسترش سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی در کشور و برنامه مجلس برای جلوگیری از این مسائل، طبق قانون شرط‌بندی و گرفتن وجه از این طریق حرام است و قوانین موجود برای برخورد با این مسائل کفایت می‌کند، اما چنانچه قوه قضائیه و یا بانک‌ها و دولت نیاز به قانون مصوب جدید داشته باشند باید لایحه بدهند، ما نیز در مجلس حتما بررسی و پیگیری خواهیم کرد.
  • این مراکز باید پاسخ دهند که چگونه ظرف مدت کوتاهی چند هزار میلیارد تومان پول جابجا می‌شود؟ این میزان پول نیاز به چند میلیون کارت دارد. چگونه درگاه‌های اینترنتی‌شان رصد نمی‌شوند؟
  • بانک‌ها برای اینکه تراکنش‌شان بالا برود و سود بیشتری بدست آورند به این موضوع که مثلا ظرف ۲۴ ساعت ۲۰ هزار میلیارد تومان به حساب یک سایت واریز می‌شود توجهی نمی‌کنند و این موارد را ارزیابی قرار نمی‌کنند.
  • رسانه ملی و عدم اطلاع رسانی به مردم، دومین مقصر ایجاد چنین فضایی در کشور است و باید در این زمینه اطلاعات کافی و لازم در اختیار مردم قرار گیرد، باید جزئیات و نحوه کلاهبرداری‌های این‌چنینی به اطلاع جامعه رسانده شود و مردم بدانند که در صورت ورود به این عرصه مغبون می‌شوند که تاکنون رسانه ملی هیچ اقدام مثبتی انجام نداده است.
  • با توجه به حضور برخی سلبریتی‌ها پشت پرده این سایت‌های قماربازی، مشکل اینجاست که سلبریتی‌ها از جمله بازیگران و یا بازیکنان ورزشی در جامعه تعیین می‌کنند که مردم چه کاری انجام دهند و یا چه لباسی بپوشند، متاسفانه الگوبرداری در جامعه ما اشتباه است و صدا و سیما در این زمینه با عملکرد ضعیفی که داشته منجر به بروز این فضا در کشور شده و به این مسائل دامن زده است.

گفتنیست در روزهای اخیر معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توییتی نوشته بود:

  • «اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع محترم قضایی ارسال شد.»

همچنین خبرهایی از مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد که نمایندگان خانه ملت قصد تصویب کردن قوانینی جدید علیه سایت‌های شرط بندی دارند تا بتوان با جرم انگاری آنها، برخورد قانونی و قاطعانه‌ای نسبت به مساله قمار آنلاین ترتیب داد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول