فیس بوک اینستاگرام لایت را به‌صورت آزمایشی دوباره منتشر کرد

مجازیستاینستاگرام لایت نسخه‌ای از اینستاگرام است که حجم کمتری دارد و دیتای کمتری مصرف می‌کند. فیس بوک که انتشار این اپلیکیشن را متوقف کرده بود، بار دیگر آن را به‌صورت آزمایشی در بازار هند منتشر کرده است. اینستاگرام لایت تنها ۲ مگابایت حجم دارد و به‌راحتی روی گوشی‌هایی دارای حافظه ذخیره‌سازی و رم کم اجرا می‌شود؛ به همین دلیل این اپلیکیشن در هند عرضه شده است.

مدیرعامل اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده است که تمرکز این اپلیکیشن فعلا در کشور هند خواهد بود و این اولین محصول فیس بوک است که به‌طور اختصاصی و تنها در کشور هند منتشر می‌شود.

فیس بوک امیدوار است با عرضه آزمایشی اینستاگرام لایت در هند و گرفتن بازخورد، بتواند این اپلیکیشن را در کشورهای مختلف عرضه کند.

هند بزرگ‌ترین بازار فیس بوک از نظر تعداد کاربر به‌حساب می‌آید و واتس اپ هم در این کشور بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. فیس بوک در نسخه هندی واتس اپ ویژگی‌های مختلفی مانند خرید بیمه اضافه کرده است و قرار است پرداخت آنلاین واتس اپ پی هم به این پیام‌رسان اضافه شود. گفته می‌شود این ویژگی در اختیار ۲۰ میلیون نفر قرار می‌گیرد.

هند از جمله کشورهایی به حساب می‌آید که سرعت گسترش سرویس‌های اینترنتی در آن بسیار زیاد است و به همین دلیل فیس بوک روی این کشور تمرکز زیادی دارد. سیستم واتس اپ پی قرار است در هند با سرویس‌های پرداخت آنلاین علی‌بابا، گوگل پی و والمارت رقابت کند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول