قابلیت‌های امنیتی ویژه فیس بوک به اکانت‌های عادی اضافه می‌شود

مجازیستفیس بوک اخیرا گزینه ای را عرضه کرده که مستلزم یک کلید امنیتی سخت افزاری برای اتصال به رایانه رومیزی پیش از هر بار ورود به این پلتفرم شبکه اجتماعی است.

این شرکت اعلام کرد کاربران می توانند کلید سخت افزاری را از فروشندگان خریداری کرده و در نزد فیس بوک به ثبت برسانند.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان اعلام کرد قصد دارد از سال آینده برنامه امنیتی «فیس بوک پروتکت» برای اکانتهای شخصیتهای برجسته شامل نامزدهای انتخابات را توسعه دهد و انواع حسابهای جهانی فیس بوک را تحت پوشش این برنامه قرار دهد.

عرضه سرویس امنیتی جدید پس از هک شبکه اجتماعی توییتر در ژوییه روی داد که در جریان آن کنترل حسابهای بسیاری از افراد معروف شامل جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا و الون ماسک، مدیرعامل تسلا به دست هکرها افتاد.

برنامه «فیس بوک پروتکت» که در حال حاضر در آمریکا موجود است، به سیاستمداران، سازمانهای دولتی و افراد کمپینهای انتخاباتی اجازه می دهد تمهیدات امنیتی بیشتری مانند احراز هویت دو مرحله ای و کنترل فوری تهدیدهای هک احتمالی را به اکانتهای فیس بوک خود اضافه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرده که بزودی کاربرانی مانند خبرنگاران و فعالان حقوق بشر که در ریسک بالاتر هدف قرار گرفتن توسط هکرهای پیشرفته هستند از این امکانات امنیتی برخوردار خواهند شد.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول