طراحی سازوکار جدید برای حمایت از بازی‌سازان بازی‌های جدی در ساختار همگرا

مجازیست-سیدمحمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه ساختار حمایتی همگرا خط حمایتی ویژه‌ای برای بازی‌سازی بازی‌های جدی ایجاد کرده است:

  • بخشی از این حمایت‌ها مربوط به سطح دو و سه همگرا می‌شود و متناسب با این سطح خدمات، حمایت‌های ویژه به بازی‌سازان بازی‌های جدی که مورد تایید دایرِک باشند، تعلق می‌گیرد.
  • بخش دیگری از این حمایت‌ها مربوط به سطح چهار همگرا است که در این بخش به تیم‌های مستعد بازی‌سازی در حوزه بازی‌های جدی که جزو منتخبان سیگپ ۲۰۲۰ هستند و از سوی معاونت پژوهش بنیاد معرفی می‌شوند، اعتباری اختصاص داده می‌شود. این تیم‌ها می‌توانند به عضویت ساختار حمایتی همگرا درآیند و از این اعتبار برای ارتقاء و توسعه بازی خود استفاده کنند.
  • ارزش اعتباری که در قالب حمایت‌ها به این بازی‌ها تعلق می‌گیرد در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان سال ۱۳۹۹ است و بازی‌سازان بازی‌های جدی علاوه بر خدمات حمایتی همگرا به سایر اعضاء، از حمایت‌های خاص و مورد نیاز برای حوزه بازی‌سازان بازی‌های جدی که با مشورت معاونت پژوهش طراحی و برنامه‌ریزی شده است و در آینده اعلام خواهد شد، برخوردار خواهند شد.
  • در حال حاضر نیز حمایت‌های مرتبط با حوزه بازی‌سازان بازی‌های جدی در ساختار حمایتی همگرا از جمله حمایت در حوزه تحقیقات اثربخشی بازی‌های تولید شده وجود دارد. موضوع دیگر مربوط به خدمات حوزه عصب‌شناختی است که به بازی‌سازان این امکان را می‌دهد که از این خدمات برای تامین بخشی از هزینه‌های حوزه عصب‌شناختی که هزینه بالایی دارد، برای انجام تحقیقات یا ساخت بازی استفاده کنند.
  • ارائه مشاوره تخصصی در حوزه بازی‌های جدی طی مشارکت با معاونت پژوهش بنیاد از دیگر خدماتی است که به بازی‌سازان این حوزه داده می‌شود و منتورهای متخصص این حوزه برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای آنها به بازی‌سازان معرفی می‌شوند.

/امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول