دست کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

مجازیست-سرهنگ دوم احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی:

  • زمانی که کودکان و نوجوانان دارای رایانه شخصی، تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند، مراقبت از آن‌ها شرایط جدی‌تری نیز به خود می‌گیرد و نیاز به بررسی فعالیت آن‌ها در دریای بی‌کران فضای مجازی بیشتر از قبل احساس می‌شود.
  • یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ایمن نگه‌داشتن کودکان هنگام حضور آن‌ها در فضای مجازی، آموزش آن‌ها از سنین پایین است و با افزایش آگاهی آنان درباره خطراتی که امکان مواجه‌شدن با آن‌ها در فضای مجازی وجود دارد می‌توان کودکان را با خیال آسوده‌تری در فضای مجازی تنها گذاشت.
  • این روزها در شرایط بیماری کرونا فرزندان ما مجبور به ماندن در خانه هستند و زمان بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند و با توجه به این موضوع که مدارس و کلاس‌های فوق‌برنامه آنلاین شده‌ و ارتباط با دوستان نیز بیشتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد، نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان بسیار مهم‌تر از قبل شده است.
  • با فرزندان خود در مورد خطرات احتمالی که ممکن است در فضای مجازی با آن روبرو شوند صحبت کرده و با این کار آن‌ها را از قرارگیری در موقعیت‌های خطرناک و نگران‌کننده حفظ کنید.
  • به کودکان بیاموزید اگر فردی به هر دلیل با ارسال پیام و یا تصویری در فضای مجازی به هر نحو باعث بروز احساس نگرانی و ناامنی در آنها شد حتما به والدین خود اطلاع دهند.
  • به فرزندان خود بیاموزید که گاهی اوقات ممکن است پیام‌هایی از افراد ناشناس با عناوین جذاب و عکس‌های خاص دریافت کنند، باید از گشودن این پیام‌ها اجتناب کرده زیرا ممکن است سبب انتشار ویروس در دسیستم آن‌ها شده و منجر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی آن‌ها شود.

/پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول