آموزش در فضای مجازی کیفیت لازم را برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی ندارد

مجازیست-علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس، که سالن جلسات فرمانداری برگزار شد:

  • جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده، بسیار مهم است و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید در جهت تربیت نسل انقلابی برای ۲۰ سال آینده نظام جمهوری اسلامی صورت گیرد و آینده نگری در اولویت باشد.
  • استان البرز از محرومیت پنهان در سرانه‌های مختلف رنج می‌برد، افزود: سرانه‌های موجود بهداشتی آموزشی، ورزشی و غیره در البرز حتی با استان‌های مرزی قابل مقایسه نیست در بهداشت و درمان جایگاه ۲۶ و در سرانه آموزشی رتبه ۳۰ را داریم و جزو آخرین استان‌های کشور در توزیع سرانه‌ها هستیم و قرار گرفتن  استان در جایگاه فعلی  نسبت به کل کشور به کم کاری ما مسؤولین بر می‌افزود.
  • توزیع عادلانه سرانه‌ها در سطح شهرستان‌های استان صورت نگرفته و  در کشور سرانه ورزشی یک و نیم متر است و در کرج این رقم به نیم متر می‌رسد اما در برخی شهرستان‌ها از جمله فردیس سرانه‌های ورزشی به ۳ تا ۸ سانتی متر کاهش می‌یابد که نشان از عدم توزیع عادلانه امکانات در سطح استان است.
  • پارک علم و فناوری البرز از نظر علمی در جایگاه پنجم کشور است ولی در تخصیص بودجه در ردیف سی ام و بسیار پایین تر از سایر مراکز علمی در کشور است، متاسفانه  در زمان استقلال کرج از تهران و تشکیل استان البرز، ظرفیت اولیه بودجه کوچک دیده شده و به همین دلیل تلاش‌های انجام شده تا کنون برای افزایش ظرفیت بودجه، پاسخگوی نیاز موجود نیست. از سویی رقم مهاجرت در البرز بالاست و تأمین سرانه‌های مور نیاز تلاش بیشتری را می‌طلبد.
  • گزارش کمبود نیازها به ویژه در بودجه آموزش و پرورش باید پیش از تدوین بودجه سالانه دولت ارائه شود تا بتوانیم درمجلس نسبت به افزایش  بودجه استان اقدام کنیم. استقلال آموزش و پرورش فردیس نیز پیگیری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
  • در حوزه‌های اداری کشور در سال‌های گذشته استخدام متوقف شده  و بسیاری از کارمندان دهه ۶۰ در حال بازنشستگی هستند و گسست نسلی در حال وقوع است، ازسویی گفته می‌شود تعداد معلمان زیاد است و اجازه جذب نمی‌دهند و از سوی دیگر  با توجه به اینکه معلمان باید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب شوند، اجازه جذب هیأت علمی و ارتقای کیفیت آموزش به آنها داده نمی‌شود در این راستا مشکلات جذب معلمان و آموزش و پرورش از وزیر مربوطه در جلسه ای با نمایندگان استان پیگیری می‌شود.
  • با توجه به شرایط کرونایی که  موجب تغییر فضای آموزش و پرورش از حقیقی به سمت مجازی شده است؛ بررسی تاثیر فضای مجازی بر کیفیت آموزش ضروری است و متاسفانه آموزش در فضای مجازی به ویژه در پایه های اول کیفیت مناسب را ندارد و رفع این نقایص آموزشی باید مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه بر تاثیر سوء فضای مجازی بر دانش آموزان باید توجه شود.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول