فضای مجازی معادل دیجیتال اوباش قرون وسطایی است

مجازیستدر مارس ۲۰۰۱، «روآن اتکینسون» در پروازی شخصی با همسر و فرزندانش به مقصد کنیا بود که خلبان از هوش رفت. اتکینسون در ارتفاع ۳۰ هزار پایی در دل آسمان با وجود زن و بچه شدیدا نگرانش، توانست هواپیما را تا به هوش آمدن خلبان در هوا نگه دارد. در نهایت هواپیما پس از به هوش آمدن خلبان در فرودگاه ویلسون نایروبی به زمین نشست. همین نشان از ذکاوت و تیز هوشی همان آدم ساده لوح و دست و پا چلفتی دارد که با کارکتر «مستر بین» دنیای کمدی را به تسخیر خود درآورد.

روآن اتکینسون که بیشتر با نام شخصیت معروفش «مستر بین» شناخته می شود، طی یک مصاحبه مفصل با رادیو تایمز انگلیس:

  • مشکلی که ما به صورت آنلاین داریم این است که یک الگوریتم درباره آنچه می خواهیم ببینیم تصمیم می گیرد که در نهایت منجر به نگاهی سهل انگارانه و باینری یا همان کد صفر و یک کامپیوتری می شود. این امر باعث می شود که شما موافق ما باشید یا مخالف ما. و اگر با ما مخالف باشید، سزاوار این هستید که لغو شوید.
  • مهم است که ما در معرض طیف وسیعی از افکار و عقاید قرار بگیریم، اما آنچه که در حال حاضر در فضای مجازی و اینترنت داریم، معادل دیجیتال اوباش قرون وسطایی است که در خیابان ها پرسه می زنند و به دنبال شخصی برای آتش زدنش می گردند. بنابراین برای هر کسی که قربانی این جمع شود وحشتناک است و همین، ترس من از آینده را توجیه می کند.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول