ترامپ در یک قدمی بلاک شدن در توییتر و فیس بوک

مجازیستتوییتر روز چهارشنبه اعلام کرد حذف توییت های متعدد ترامپ را الزامی خواهد کرد و سپس پس از حذف توییت ها، اکانت وی را به مدت ۱۲ ساعت معلق می کند.

این شرکت اعلام کرد اگر رییس جمهور دوباره از سیاست یکپارچگی مدنی که مداخله در انتخابات را ممنوع می کند، تخطی کند، به صورت دائمی بلاک خواهد شد.
ساعاتی بعد شرکت فیس بوک هم اعلام کرد اکانت رییس جمهور را قفل خواهد کرد. این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به ارزیابی دو تخلف در صفحه رییس جمهور ترامپ پرداختیم که به معلق شدن ۲۴ ساعته صفحه وی منجر خواهد شد و در طول این مدت ترامپ نمی تواند از این پلتفرم مطلبی پست کند.
ترامپ روز چهارشنبه از توییتر، فیس بوک و یوتیوب گوگل برای دعوت از حامیانش برای اعتراض در واشنگتن استفاده کرد.
پس از این که طرفداران افراطی ترامپ به کنگره آمریکا وارد شدند، برخی از سیاستمداران و حتی سرمایه گذاران فناوری از شبکه های اجتماعی بابت این که برای رییس جمهور چنین امکانی را فراهم کردند، انتقاد کردند.
توییتر، فیس بوک و یوتیوب همگی اقداماتی برای حذف یا محدود کردن انتشار برخی از پست های اخیر ترامپ در آشوب های روز چهارشنبه انجام دادند. اما این اقدامات درخواست ها برای حذف اکانت های ترامپ را آرام نکرد.
کریس ساکا، سرمایه گذار سرشناس توییتر در پیامی با خطاب قرار دادن جک دورسی و مارک زاکربرگ، مدیران عامل شرکت های توییتر و فیس بوک نوشت: دستان شما آلوده به خون است. به مدت چهار سال شما این وحشت را منطقی جلوه دادید. برانگیختن خیانت خشونت آمیز، تمرین آزادی بیان نیست. کسانی که در این شرکت ها کار می کنند هم سهیم هستند. (اکانت ترامپ) را ببندید.
الکس هولمز که در شورای اعتماد و امنیت توییتر حضور دارد نیز خواستار بسته شدن اکانت های ترامپ در توییتر شد.
با جریان داشتن آشوب های روز چهارشنبه در کنگره آمریکا، شرکت های فناوری تلاش کردند واکنش مناسبی داشته باشند. ویدیویی که ترامپ در آن از شورش کنندگان می خواست به خانه بروند اما انتخابات را تقلب می خواند، در توییتر محدود شد تا کاربران نتوانند آن را لایک کرده یا درباره اش اظهارنظر کنند و سپس به طور کامل بلاک شد.
فیس بوک هم پس از علامت گذاری چند ویدیو، چند ساعت بعد تصمیم گرفت آنها را حذف کند. یک مدیر فیس بوک در توییتی نوشت: این یک وضعیت فوق العاده است و ما تدابیر اضطراری متناسب را در پیش گرفته ایم.
در یوتیوب برخی از کانال های طرفدار ترامپ که حوادث روز چهارشنبه را پخش می کردند از کاربران برای شرکت در بحث های زنده پول طلب می کردند.
یوتیوب اعلام کرده لایوهایی که به دنبال برانگیختن خشونت بودند و ویدیوی ترامپ را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات حذف کرد.
اما اقدامات سریعی که روز چهارشنبه انجام گرفت بسیار اندک و بسیار دیر ارزیابی شد. ترامپ مدتها از شبکه های اجتماعی به نفع خود و برانگیختن آشوب با استفاده از میکروفون هایی که از سوی شرکت هایی نظیر توییتر و فیس بوک در اختیار وی قرار گرفته بود و حتی پخش جلسه مطبوعاتی استفاده کرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر سال ها به دلیل جایگاه ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا امتیاز ویژه ای برای وی قائل شده است اما زمانی که دوره ریاست جمهوری ترامپ به پایان برسد، این حمایت ها هم خاتمه خواهد یافت.
/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول