توییتر اکانت ترامپ را برای همیشه بست!

مجازیستدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به بسته شدن حسابش، توییتر را به «توطئه با دمکرات‌ها و چپ‌های تندرو» متهم کرده است.

شبکه اجتماعی توییتر شب گذشته از مسدود شدن کامل و دایمی حساب دونالد ترامپ خبر داد.
بخش ایمنی توییتر علت این تصمیم را پیشگیری از احتمال “تشویش و ترغیب به خشونت بیشتر” عنوان کرده است.
آقای ترامپ سعی کرد از حساب دیگرش در توییتر که به نام رئیس‌جمهور آمریکا است استفاده کند و بگوید ساکت نخواهد نشست، اما توییتر بلافاصله این یادداشت او را هم حذف کرد.
آقای ترامپ بیش از ۸۸ میلیون فالور در توییتر داشت و از آن به عنوان تربیون اصلی برای انتشار اظهارات و حتی تصمیم‌های مهم خود در کاخ‌سفید استفاده می‌کرد.
این تصمیم توییتر با مخالفت بسیاری از مدافعان آزادی بیان روبه‌رو شده که معتقدند این روش “سرکوب آزادی بیان” است.
فیسبوک هم روز گذشته اعلام کرده بود که دست‌کم تا پایان مراسم تحلیف و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری آقای ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را تعلیق کرده است.
یوتیوب و چند شبکه اجتماعی بزرگ دیگر هم از تصمیمات مشابه خبر داده‌اند.
توییتر و فیسبوک از چند ماه پیش و در آستانه اوج‌گیری کارزارهای انتخاباتی با نصب برچسب‌های هشدار و حتی حذف پست‌های آقای ترامپ تلاش کرده بودند از انتشار ادعاهای بدون پشتوانه او درباره انتخابات جلوگیری کنند.
ترامپ دو میلیارد دلار برای توییتر سودآوری داشت
دقایقی بعد از اعلام خبر اخراج دونالد ترامپ از توییتر، رسانه‌ها این خبر را به تیتر اول خود بدل کردند و به ارزیابی آن پرداختند. یکی از کاربران در توییتر لینکی از گزارش ماه اوت سال ۲۰۱۷ مجله فورچون Fortune منتشر کرده که در آن اهمیت اقتصادی حضور دونالد ترامپ در توییتر برای این شرکت حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.
آقای ترامپ با ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر یکی از پربیننده‌ترین کاربران توییتر بود و بسیاری از مردم جهان حساب کاربری او را به عنوان نخستین مرجع اخبار قدرتمندترین رهبر جهان می‌شناختند.
اگر چه فشارها برای کنترل محتوای توییت‌های آقای ترامپ در دو سال اخیر بسیار افزایش یافته بود اما تصور این که روزی شبکه های اجتماعی صاحب اختیار “خاموش و روشن‌کردن میکروفون” رئیس‌جمهوری آمریکا شوند هم برای بسیاری ترسناک به نظر می‌رسید.
دان جونیور، پسر ارشد آقای ترامپ هم در واکنش به تصمیم در توییتر آن را «پایانی بر آزادی بیان» در آمریکا ارزیابی کرد.
با این حال منتقدان آقای ترامپ او را به ترویج نظریه‌های توطئه، نفاق‌افکنی از طریق انتشار اخبار جعلی و سوء استفاده از نهاد ریاست جمهوری برای مطامع شخصی متهم می‌کنند و معتقدند انتشار گسترده اظهارات او در شبکه‌های اجتماعی که ممیزی سردبیری و راستی آزمایی نظیر رسانه‌ها ندارند، مصداق آزادی بیان نیست.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول