رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی ایجاد شود

مجازیست-علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

  • کمیسیون فرهنگی مجلس به لحاظ شان قانونی متکفل اوضاع فرهنگی کشور است، یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی در مجلس تصویب و تنقیح قوانین است که به نظر می‌رسد در این موارد می‌تواند به رفع برخی از مشکلات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که ناشی از نارسایی قوانین و نبود مصوبات و دستورالعمل‌های تعریف شده است، کمک کند و لازم است بنیاد نیز در این زمینه آسیب‌شناسی جدی‌تری انجام دهد.
  • با توجه به لزوم ایجاد رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور، باید بگویم که این صنعت به عنوان صنعتی پول‌ساز و جذاب به سرعت در حال رشد است و بار مالی هنگفتی در حوزه‌های مختلف از تولید بازی تا صادرات، مصرف و تبلیغات دارد. بنیاد هم مطابق ماموریت‌های خود به باید سمت ارتقا توانمندی‌ها حرکت کند.
  •  بنا به آمار بنیاد ۷۰ هزار دانش‌آموز در همان ابتدای کار برای عضویت در کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد ثبت‌نام می‌کنند، نشان از استعدادهای سرشار در این حوزه است که با تبلیغ بیشتر می‌توان کاربران میلیونی از جمع دانش آموزان، والدین و معلمان را جذب این بستر آموزشی کرد.
  • قانون باشگاه‌‌داری در عرصه ورزش به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس تا پایان سال ۹۹، تدوین شده و پیشنهاد ارائه طرح ایجاد باشگاه بازی‌های الکترونیکی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را دادم و این طرح می‌تواند در قالب قانون جهت تصویب به مجلس ارائه شود و ما نیز آمادگی بررسی این طرح که می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات بنیاد شود را داریم.»
در این جلسه همچنین صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال کشور:
  • لیستی از مشکلات تیم‌های بازی‌سازی بزرگ توسط بنیاد تهیه شده است که مجلس می‌تواند با بررسی این مشکلات و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، در جهت توسعه، ارتقا و صادرات محصول به این تیم‌های بازی‌ساز که همه جوان هستند، کمک کند که با این کمک موتور محرکه این نیروی جوان با ظرفیت چند برابری به حرکت در می‌آید.
  • بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های فنی با موضوع بازی‌سازی تعامل داشته و در این راستا سرفصل‌های آموزشی تهیه و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و  این تعامل با قدرت بیشتر در برنامه ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت.

/بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول