یوتیوب در مقابله با اخبار جعلی حامیان ترامپ ناکام ماند

مجازیستبه تازگی مشخص شده شبکه ای از کانال‌های فعال در یوتیوب که با رسانه‌های افراطی جمهوری خواه و دست راستی در ارتباط بوده‌اند، اخبار و اطلاعات غلطی را در مورد تقلب انتخاباتی در آمریکا منتشر کرده‌اند و یوتیوب هرگز موفق به شناسایی آنها نشده است.
شبکه یادشده بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ فعال شد و بارها و بارها اخبار و اطلاعاتی در مورد تقلب در روند رأی‌گیری منتشر کرد. این شبکه حتی در ساماندهی حمله به کنگره آمریکا نیز نقش ایفا کرد و تا چند روز قبل به فعالیت خود ادامه می‌داد تا سرانجام توسط یوتیوب شناسایی و خنثی شد.
یکی از این کانال‌های فعال در یوتیوب Epoch Times نام دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این کانال و سایر کانال‌های مرتبط با آن ۱.۱ میلیون نفر مشترک دارند و ویدئوهای ارسالی در آنها ده‌ها میلیون بار مشاهده شده است. اولین بار شرکت رسانه‌ای بازفید موفق به شناسایی این شبکه اطلاع رسانی دروغ پراکن شد و موضوع را به یوتیوب اطلاع داد. در ادامه یوتیوب ویدئوهای حاوی اخبار و اطلاعات جعلی را حذف کرد.
کارشناسان می‌گویند این رویداد نشان می‌دهد یوتیوب در شناسایی و حذف مجاری و کانال‌های انتشار اخبار و اطلاعات جعلی چندان موفق نبوده و باید فرایندهای خود را در این زمینه اصلاح کند.
/مهر به نقل از انگجت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول