شکایت یک کسب‌وکار اینترنتی از ویرگول

مجازیست-علی آجودانیان، بنیانگذار ویرگول:

  • کسب‌وکارهای آنلاین کوچک و متوسط و شرکت‌های غیرآنلاین بزرگ در واکنش به انتقاد کاربران ویرگول از سرویس‌های خود اقدام به شکایت از پلتفرم ویرگول می‌کنند.
  • دلیل اصلی این شکایت‌ها را نفع بردن برخی از نبود شفافیت است.
  • کاربران ویرگول در این پلتفرم از تجربه بد خود از استفاده از سرویس کسب‌وکارهای مختلف مطلب می‌نویسند و این کسب‌وکارها از ما به اتهام افترا و تهمت شکایت می‌کنند. قاصی‌ها نیز درکی از سازوکار فعالیت یک پلتفرم ندارند و به همین دلیل از شهرهای مختلف ایران از شخص من یا پلتفرم ویرگول شکایت می‌شود و من مجبور می‌شوم برای دفاع از خود و ویرگول در دادگاه شهرهای مختلف شرکت کنم.
  • عموما در بین کسب‌وکارهای آنلاین کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و در کسب‌وکارهای سنتی کسب‌وکارهای بزرگ اقدام به شکایت از ویرگول می‌کنند. برای نمونه اخیرا شکایتی به دلیل نقد یک کاربر در ویرگول از خدمات یک کسب و کار آنلاین داشتیم که در توییتر از هر ۱۰ توییتی که در مورد آن نوشته می‌شود ۹ توییت مربوط به انتقادی است.
  • به طور معمول اگر شاکی او را بشناسند از شخص او و اگر او را نشناسند از وب‌سایت ویرگول شکایت می‌کند و در نتیجه این شکایات پلتفرم ویرگول و یا شخصی که مطلب را در ویرگول نوشته است محکوم می‌شود.
  • نیازمند قانونی‌گذاری برای فعالیت پلتفرم‌ها هستیم، متاسفانه قضات از سازوکار فعالیت پلتفرم‌ها اطلاع ندارند و این موضوع سبب می‌شود که نتواند موضوع شکایت را درک کند. با این حال به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای آنلاین که خودشان پلتفرم هستند نیز درکی از فعالیت یک پلتفرم ندارند. از این رو شاهد شکایت پلتفرم‌ها از پلتفرم ویرگول به دلیل انتشار مطالب انتقادی کاربران هستیم.

/وبنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول