شبکه اجتماعی محبوب حامیان ترامپ بالاجبار از کار افتاد

مجازیستدر ادامه محدودیت‌ها برای فعالیت دونالد ترامپ و حامیان او در شبکه‌های اجتماعی در آمریکا، شبکه اجتماعی «پارلر» که طرفداران رئیس‌جمهور در آن حضور گسترده‌ای داشته‌اند امروز از کار افتاد.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد، پارلر که شبکه اجتماعی محافظه‌کار در آمریکا است، امروز دوشنبه بالاجبار آفلاین شد.

طبق این گزارش، پیش از این شرکت «آمازون» پارلر را تهدید کرده بود که در صورت عدم رصد دقیق محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی حاوی مطالب خشونت آمیز، دسترسی پارلر به سرورهایش قطع خواهد شد.

محبوبیت این شبکه اجتماعی در هفته‌های اخیر افزایش شدیدی داشته و پس از ممنوعیت فعالیت دونالد ترامپ در توییتر پس از حمله چهارشنبه هفته گذشته به کنگره، به اولین برنامه محبوب در «اَپ استور» اَپِل تبدیل شد.

شبکه اجتماعی پارلر

شرکت آمازون که «جف بزوس» مالک متول آن طی سال‌های اخیر بشدت مخالف ترامپ بوده است، پیشتر اعلام کرد که پلتفرم پارلر را به دلیل دادن اجازه برای انتشار پیام‌های تهدید آمیز و خشونت تعلیق خواهد کرد.

آمازون در نامه به مالکان شبکه اجتماعی پارلر اعلام کرد، راس ساعت ۲۳:۵۹ شب یکشنبه (به وقت واشنگتن) سرویس‌دهی به این شبکه را متوقف می‌کند.

«جان میتز» مدیر اجرایی پارلر روز شنبه در سلسله مطالبی در این شبکه به شدت به آمازون به دلیل به راه انداختن «جنگ علیه آزادی بیان» تاخت. او افزود: «آنها پیروز نخواهند شد. ما آخرین امید جهان برای آزادی بیان و آزادی اطلاعات هستیم».

در پی حمله به کنگره، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، ردیت، توئیچ، شاپی‌فای، اسنپ چت، تیک‌تاک، دیسکورد و پینترست به این بهانه که ترامپ هواداران خود را به ایجاد خشونت دعوت کرده، حساب‌های کاربری او را محدود یا مسدود کرده‌اند.

پیشتر گوگل، برنامه «پارلر» را که بسیاری از طرفداران ترامپ از آن استفاده می‌کنند، در «پلی استور» مسدود کرده و اپل نیز گفته این برنامه را در صورتی که محتوا‌های خود را کنترل نکند از «اپ استور» (فروشگاه اَپل) حذف خواهد کرد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول