مخالفت فیس بوک و گوگل با قانون مالیات دیجیتال هند

مجازیستهند از قانون مالیات دیجیتال جدید خود دفاع کرد. این درحالی است که شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و فیس بوک و همچنین نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا (USTR) با آن مخالف هستند.

در جلسه بودجه سالانه هند اعلام شد مالیات برابرسازی ۲ درصدی بر شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی که سال گذشته وضع شده، اکنون شامل شرکت‌هایی هم می‌شود که کالا یا سرویسی عرضه نمی‌کنند. همچنین اگر یکی از طرفین تراکنش، یک پلتفرم آنلاین باشد یا پلتفرمی که فقط پرداخت آنلاین انجام می دهد بازهم باید مالیات مذکور را بپردازد.
وزیر بازرگانی هند در این باره گفت: در اصل اگر منافع اقتصادی از یک حوزه خاصی وجود داشته باشد، باید مالیاتی بر آن حوزه وضع شود.
این در حالی است که بر اساس شفاف سازی دولت در خصوص بودجه، حق امتیاز و هزینه‌های سرویس‌های فناوری از این قانون مستثنی هستند.
هند و آمریکا مذاکراتی برای یک توافقنامه تجاری دوطرفه انجام داده‌اند و دولت جدید آمریکا به رهبری جوبایدن از ادامه مذاکرات استقبال کرده است.
البته بیش از یک سال است که دو کشور مشغول تکاپو هستند تا یک قرارداد تجاری محدود منعقد کنند اما درباره تعرفه‌های بالاتر و سیاست‌های دولت هند درباره تجارت آنلاین و ذخیره سازی اطلاعات با یکدیگر اختلاف دارند.
/مهر به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول