پیشنهاد موسیقی به کاربر براساس وضعیت احساسی

مجازیستاسپاتیفای صاحب حق اختراع فناوری جدیدی شده که بر اساس آن، صدای کاربر تجزیه و تحلیل و آهنگ‌هایی براساس «وضعیت احساسی، جنسیت، سن یا لهجه» به او پیشنهاد می‌شود.

این حق ثبت اختراع که در سال ۲۰۱۸ ثبت و در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰ به این غول جریان صوتی اعطا شد، به اسپاتیفای اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری تشخیص گفتار، محیط و احساسات کاربر را رصد و بر این اساس موسیقی متناسب با خلق و خو یا شرایط محیطی به کاربر پیشنهاد کند. مثلا موسیقی مناسب تنهایی یا مهمانی‌های بزرگ و…

به گزارش بی‌بی‌سی، این قابلیت از فناوری تشخیص صدا برای «جمع‌آوری ویژگی‌های ذائقه‌ای کاربر» استفاده و وضعیت روحی کاربر را به چند دسته از جمله شاد، عصبانی، غمگین، برونگرا، درونگرا و… تقسیم می‌کند.

طبق اعلام اسپاتیفای این فناوری برای شناخت بهتر کاربر، تمام اطلاعات به‌دست‌آمده از وضعیت احساسی، جنسیت، سن یا لهجه کاربر را همراه با «درخواست‌های قبلی»، سابقه موزیک‌های گوش داده‌شده، دوستان کاربر و… تحلیل می‌کند.

این فناوری به اسپاتیفای اجازه می‌دهد از چنین امکانی برای تبلیغ محتوا از جمله موسیقی، پادکست و… متناسب با شخصیت هر کاربر استفاده کند.

زمان دقیق عرضه این فناوری هنوز اعلام نشده است.

اسپاتیفای در حال حاضر ۳۲۰ میلیون کاربر در جهان دارد.

/کد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول