ترامپ به فضای مجازی بازگشت

مجازیستشبکه اسکای نیوز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از شبکه اجتماعی «گب»، جایگزینی برای توییتر که اغلب حامیان راستگ‌رای وی از آن استفاده می‌کنند، برای انتشار نامه وکلایش استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ پس از ممنوعیت استفاده از توییتر و فیس‌بوک در شبکه‌های اجتماعی نسبتا ساکت بود، اما اخیرا از شبکه اجتماعی گب برای ادامه ادعای تقلب در انتخابات استفاده کرده است.

او در اولین مطلب خود از هشتم ژانویه، با انتشار نامه وکلایش به دعوت جیمی راسکین، عضو کنگره، برای شهادت دادن در جلسه استیضاحش به اتهام تحریک شورش که منجر به حمله به کنگره شد، پاسخ داد.

بروس کستر و دیوید شون، وکلای ترامپ، در نامه خود نامه راسکین را آخرین نمایش وی خواندند. آن‌ها نوشتند:

  • «نامه شما فقط آنچه برای همه مشخص است ثابت می‌کند: این که شما نمی‌توانید اتهامات خود را علیه چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون یک شهروند عادی است، ثابت کنید.»
  • «استفاده از قانون اساسی برای انجام یک استیضاح ادعایی بسیار جدی‌تر از آن است که بخواهید این بازی‌ها را انجام دهید.»

راسکین، دادستان اصلی استیضاح در مجلس نمایندگان، در نامه‌اش گفته است مجلس نمایندگان محاکمه ترامپ را به جرم تحریک مردم به شورش تصویب کرده است و جلسه استیضاح در مجلس سنا نیز نهم فوریه آغاز خواهد شد.

او خواستار شهادت ترامپ در این جلسه شد. راسکین همچنین گفت جرالد فورد و بیل کلینتون، رؤسای‌جمهور پیشین، نیز هنگامی که در قدرت بودند شهادت دادند و انتظار می‌رود که  ترامپ نیز برای شهادت در جلسه محاکمه حاضر شود.

وی افزود: اگر ترامپ از شهادت دادن خودداری کند، کنگره حق دارد در دادگاه ثابت کند که امتناع او از شهادت درباره اقداماتش در ششم ژانویه ۲۰۲۱ -روز حمله به کنگره- نتیجه کاملا عکسی دارد.

اندرو توربا، مدیرعامل شرکت گب، گزارش‌ها درباره استفاده ترامپ از این شبکه اجتماعی را رد و اعلام کرد این شرکت همیشه شفاف عمل کرده است و اگر رئیس‌جمهور سابق از این پلتفرم استفاده کند، گب آن را به مردم اطلاع خواهد داد.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول