این عکس‌ها را هرگز در شبکه‌های اجتماعی نگذارید

مجازیستبسیاری از ما عادت داریم عکس‌هایی از خود یا علاقه مندی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم، با این وجود به اشتراک گذاری برخی عکس‌ها می‌تواند برای ما خطرناک باشد. عکس‌هایی که به سادگی می‌توان از به اشتراک گذاریشان پیشگیری کرد.

درست است که هکر‌ها می‌توانند با روش‌های خاص خود به برخی اطلاعات کاربران دست یابند، اما این بسیار مهم است که کاربران نیز برای حفاظت از اطلاعات خود تلاش کنند:

اطلاعات مالی

ارسال عکس از فیش حقوقی، کارت اعتباری و وجوه نقد دردسر ساز است. اشتراک گذاری اطلاعات مالی فارغ از زشت بدون نفس این حرکت، می‌تواند مخاطراتی را برای شما ایجاد کند.

کد‌های برنده شدن در مسابقات

اگر آنقدر خوش شانس هستید که برنده یک جایزه شده اید، باید آن قدر هم باهوش باشید که اطلاعات و کد‌های برنده شدن خود را به اشتراک نگذارید. این موضوع درباره بارکد‌های قابل اسکن نیز صدق می‌کند.

ایمیل‌های محرمانه کار

اگر شغلی مهم دارید باید دقت کنید که اطلاعات و اسناد محرمانه کاری خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید، اشتراک گذاری اطلاعات شغلی در شبکه‌های اجتماعی حتی می‌تواند منجر به پیگرد‌های قانونی شود.

اطلاعات شناسنامه

ارسال اطلاعات شناسنامه در شبکه‌های اجتماعی بسیار خطرناک است، براساس مطالعات مرکز بررسی سرقت هویت کانادا، به اشتراک گذاشتن اطلاعات هویتی در شبکه‌های اجتماعی یکی از رایج‌ترین مسیر‌هایی است که می‌تواند منجر به سرقت هویت کاربران شود.

اطلاعات بچه‌ها

انتشار تصویر کودکان در شبکه‌های اجتماعی بی ضرر به نظر می‌رسد، اما اگر قرر باشد در کنار تصاویر کودکان، اطلاعات مدرسه، مهدکودک، ساعات رفت و آمد کودکان و … نیز ذکر شود، می‌تواند خطرناک باشد. درواقع پیش از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط با بچه‌ها باید مراقب باشید که نکات و جزئیات غیر ضروری را نشر ندهید.

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول