چگونه در واتس اپ کانال بسازیم؟

مجازیستساخت کانال یکی از قابلیت‌های ویژه پیام رسان‌های مختلف به ویژه تلگرام محسوب می‌شود که از محبوبیت خاصی نیز برخوردارند، اما برخی از پیام رسان‌ها مانند واتساپ امکان ساخت مستقیم کانال را برای کاربران خود در نظر نگرفتند و باید به صورت غیر مستقیم در آنها یک کانال ایجاد کرد. از این رو آن دسته از کاربران واتساپ که قصد دارند در این پیام رسان محبوب کانال بسازند، در ابتدا باید یک گروه ایجاد کرده و آن را به یک کانال تبدیل کنند تا فقط ادمین‌ها قادر به ارسال پیام در آن باشند. در ادامه شما را با نحوه ساخت کانال در واتس اپ آشنا خواهیم کرد.

نحوه ساخت کانال در واتس اپ
برای ساخت کانال در واتس اپ باید در ابتدا یک گروه ایجاد و سپس آن را به یک کانال تبدیل کنید. برای انجام این کار باید چند مرحله را طی نمایید تا در گروه واتساپی همانند کانال تلگرام فقط ادمین قادر به ارسال پیام باشد.

تبدیل گروه واتس اپ به کانال
مرحله اول:
۱.‌ برای ساخت کانال در واتساپ ابتدا وارد این پیام رسان شوید. سپس منوی تنظیمات را با ضربه زدن روی سه نقطه بالای صفحه باز کنید.

۲.‌ در این بخش از منوی باز شده گزینه ساخت گروه (New Group) را انتخاب کنید.

۳.‌ در این مرحله لیستی از مخاطبان خود را مشاهده می‌کنید که باید هر مخاطبی که قصد دارید در کانال شما حضور داشته باشد را انتخاب نمایید. پس از اینکه مخاطبان را انتخاب کردید، در پایین صفحه روی فلش سبز رنگ ضربه بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

مرحله دوم:
با انجام مراحل فوق توانستید یک گروه واتساپی بسازید، اما برای تبدیل گروه به کانال می‌بایست تغییراتی را در گروه اعمال کنید تا فقط ادمین بتواند در کانال پیام منتشر کند. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱.‌ وقتی در گروه ایجاد شده خود قرار دارید، روی سه نقطه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید تا منوی تنظیمات باز شود.

۲. از میان گزینه‌هایی که وجود دارد گزینه اطلاعات گروه (Group Info) را انتخاب نمایید تا تنظیمات گروه ایجاد شده به نمایش درآید.

۳. در این مرحله روی گزینه تنظیمات گروه (Group Setting) ضربه بزنید.

۴. در این صفحه روی ارسال پیام‌ها (Send Messages) ضربه بزنید . در این مرحله می‌توانید تعیین کنید فقط ادمین قادر به ارسال پیام باشد یا همانند گروه، سایر اعضا نیز بتوانند پیام ارسال کنند.

۵. اکنون شاهد یک صفحه پاپ آپ کوچک با دو گزینه هستید که با انتخاب هر کدام نحوه انتشار پیام در کانال را تعیین خواهید کرد. جزئیات گزینه‌ها به شرح زیر است:

اگر گزینه All participants را انتخاب کنید، تمام اعضا می‌توانند در کانال پیام منتشر کنند.

اما اگر گزینه Only admins را انتخاب نمایید فقط شما و ادمین‌هایی که تعیین می‌کنید اجازه انتشار پیام را خواهند داشت.

۶. با انجام مراحل فوق توانستید در واتساپ یک گروه ساخته و آن را به کانال تبدیل کنید. در این کانال فقط ادمین‌ها اجازه انتشار پیام را خواهند داشت.

/نامه نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول