کارگاه «تأثیر فضای مجازی بر روابط قبل از ازدواج» در جهرم برگزار شد

مجازیستکارگاه «مهارت‌های قبل از ازدواج» با موضوع «تأثیر فضای مجازی بر روابط قبل از ازدواج» به همت خانه مردم نهاد «مهر جوان گهرم» و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم برگزار شد.

سمیه زارعی، مدرس کارگاه «مهارت‌های قبل از ازدواج»:

  • در کارگاه «مهارت‌های قبل از ازدواج» که با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی پیش از ازدواج برگزار شد، گفت: فضای مجازی دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده است که دارای فرصت‌ها و چالش‌هایی است.
  • فضای مجازی دارای فوایدی همچون حفظ محیط زیست، بروز بودن آموزش، فرا زمان و فرا مکان بودن، ارتباط تعاملی، مخاطب محوری و گسترش عدالت رسانه‌ای است.
  • عامل همه موفقیت های جامعه آموزش است، طبیعت انسان به گونه‌ای است که از هرچیزی منع شود به سمتش می‌رود، باید قبل از ورود تکنولوژی فرهنگ استفاده از آن آموزش داده شود تا برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن بجای آموزش مجبور به منع استفاده نشود.
  • وقتی موضوعی آموزش و آگاهی داده نشود باعث انحراف می‌شود، دور کردن اعضای خانواده از یکدیگر و از هم گسیختگی خانواده و بدنبال آن ایجاد اعتیاد روانی از مضرات فضای مجازی است.
  • فضای مجازی همچنین می‌تواند باعث به خطر افتادن حریم خصوصی، کاهش تعاملات اجتماعی شود، در ارتباطات قبل از ازدواج باید مراقب فضای مجازی بود  بود چرا که ممکن است افراد خود واقعی را در فضای مجازی نشان ندهند و ارتباطات خارج از چارچوب اجتماعی و بلوغ زود بوجود آید.
  • افزایش هنجارشکنی و از بین رفتن حیا از تهدیدهای فضای مجازی است، گفت:‌ فضایی که دنیای مجازی بوجود می‌آورد مثل خودش مجازی است.
  • باید نقاط مثبت و منفی هر فناوری و خودمان را بشناسیم، پیشگیری بهتر از درمان است.

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول