والدین نظارت بیشتری بر بازی‌های رایانه‌ای کودکان داشته باشند

مجازیست-سرهنگ دوم هادی شرکاء، همزمان با برگزاری پویش کودکان سایبری:

  • امروزه بازی‌های رایانه‌ای در کنار اینکه به عنوان یک تفریح مهیج شناخته می‌شوند، به‌عنوان یکی از مهارت‌ها و صنعت‌های درآمدزا نیز مطرح هستند. از همین رو شاهد آن هستیم که تبلیغات گسترده‌ای برای افزایش مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در فضای مجازی انجام شده و هزینه‌‌های مادی و معنوی زیادی توسط کاربران صرف اینگونه بازی‌ها می‌گردد.
  • چرخه اقتصادی بالا و رقابت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای منجر شده است برخی از سازندگان این بازی‌ها از محتوای نامناسب و مخرب برای جلب مخاطب استفاده کنند که این موضوع لزوم نظارت بیش از پیش والدین در تهیه بازی‌های رایانه‌ای را نشان می‌دهد.
  • والدین گرامی برای اطلاع و اطمینان از سالم بودن محتوای بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور به نشانی https:‎//esra.ircg.ir مراجعه کنند، همچنین بازی‌هایی را از فروشگاه‌ها خریداری کنند که دارای هولوگرام این بنیاد باشند.
  • والدین حتی المقــدور از بازی کردن فرزنـدان در اتاق خصوصی منــزل و در ساعات پایانی شب جلوگیری کرده و به صورت متناوب بر فعالیت مجازی آنان نظارت کنند.
  • برخی از بازی‌های آنلاین نیازمند تعامل و چت با سایر بازیکنان می‌باشند، از این رو به فرزندتان خود درباره بازگو نکردن اطلاعات شخصی در بازی‌های آنلاین گروهی آموزش داده و به آنها گوشزد کنید هرگونه پرداخت وجه در بازی‌های آنلاین را بدون اطلاع و نظارت شما انجام ندهند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول