جز آموزش راهی برای مصونیت کودکان از خطرات اینترنت وجود ندارد

مجازیست-معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رییس جمهور در مراسم امضا تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

  • باز جمله مباحث مهم در کنار توجه و ارائه آموزش‌ها به زنان و خانواده، حفاظت از امنیت خانواده و کودکان است. از جمله مهم ترین مولفه‌های حفاظت امنیت خانواده به ویژه در شرایط پاندمی کووید ۱۹ افزایش مهارت استفاده از اینترنت دانش آموزان است.
  • اگر مادران و کودکان و جوانان بدانند با چه مخاطرات جدی در فضای مجازی مواجه‌اند و تهدیدها را بشناسند می‌توانند مصونیت خود و خانواده خود را حفظ کنند. در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی به شکل شبکه‌های سازمان یافته خانواده‌ها را تهید می‌کند و ما باید توجه ویژه به ارائه این آموزش‌ها داشته باشیم.
  • زنان کردستان در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد خلاق و هنر بسیار مشتاق بودند چراکه ماهیت برخی استان‌ها نظیر کردستان با هنر و موسیقی گره خورده است. ما باید به عنصر هنر به عنوان بخشی از اقتصاد خلاق و برای ورود به عرصه مجازی و بازارهای مجازی ارائه کالا و خدمات توجه کنیم.
  • برخی از زنان کارآفرین کرمانشاه توانسته‌اند به بازارهای عراق متصل شوند و بسیار مشتاق بودند علاوه بر این حضور فیزیکی در بازارهای کشور عراق بتوانند از طریق ارتباطات مجازی با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنند و تولیدات ایران را به عرصه جهانی وارد کنند.
  • این معاونت توانسته است از طریق هم افزایی سه جانبه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات زمینه توان افزایی زنان برای حضور در بازار های مجازی را افزایش دهد. مبادله تجربیات و اطلاعات تعیین کننده جهت ورود به بازار مجازی و ارائه کالا و خدمات و آموزش و توان افزایی مهم است. از این رو باید بر روی موضوع استارتاپ‌ها و با توجه ویژه بر نیروی جوان و خلاق تمرکز کرد.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول