لزوم توجه به تزکیه در فضای مجازی

مجازیستحجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی مدیریت فضای مجازی که به همت اداره اخلاق و تهذیب معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه امروز در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت برگزار شد، برنامه‌ریزی این دوره و تبلیغ به‌روز و ضروری در عرصه حوزه و روحانیت را تبریک گفت:

  • برای ورود به فضای مجازی، فراگیری قالب‌ها و همچنین چگونگی محتوای آن، ضروری است، جوانان و دانش آموزان، انگیزه‌ی بیشتری برای ورود به عرصه‌ی فضای مجازی دارند، لذا شناخت آن و مدیریت کردن محتوای موجود، برای طلاب ضروری است.
  • تقریباً زندگی امروزه با فضای مجازی همراه شده است، موضوع فضای مجازی باعث شده است معصیت خدا عادی و حرمت‌ها شکسته شود، اما با توجه به اینکه مأموریت روحانیون تعلیم و تربیت است، پرداختن به اصول تزکیه در فضای مجازی مسیر هدایت را باز می‌کند.
  • بازخورد مطالب منفی به‌اندازه بازخورد مباحث مثبت در فضای مجازی است، باید مراقب باشیم و وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهیم و در موضوع تزکیه نیز، اول باید خود را اصلاح‌کرده و قدرت نفس در فضای حقیقی و مجازی پیدا کنیم.
  • در فضای مجازی و تعلیم و تربیت در آن، از روی احساس تکلیف وارد شوید، چراکه کار جهادی اثربخشی بیشتری دارد و فضای مجازی مناسب‌ترین فضا برای کارهای گروهی است لذا با بهره‌مندی از این فرصت، بهترین نقش را ایفا کنید.
  • معرفی نقش معصومین در زندگی و اثرگذاری شخصیت آن‌ها، آسان‌گیری در تبلیغ دین، توجه به‌اعتدال، از دیگر موارد تقویت تزکیه در فضای مجازی است.

/روابط عمومی حوزه علمیه خراسان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول