با اپلیکیشن جدید Canon عکس‌های بد را به راحتی حذف کنید

مجازیستاز وقتی عکاسی دیجیتالی شده، انگشت ما مرتب روی دکمه شاتر می‌رود و تعداد فراوانی عکس می‌گیریم. معمولا تعداد عکس‌های به درنخوری که می‌گیریم، از عکس‌هایی که خوب هستند و ارزش ماندن در حافظه دوربینمان را دارند، بسیار بیشتر هستند.

اما واقعا کسی وقت نمی‌کند که بنشیند و تک تک عکس‌هایش را نگاه کند و عکس‌های بد را حذف کند. به همین خاطر است که ما همواره نیاز به حافظه‌های حجیم‌تر برای گوشی موبایل یا دوربین خود پیدا می‌کنیم، تا همه آن عکس‌ها را حفظ کنیم. همچنین کار مرور عکس‌های خاطره‌انگیز، به سبب فراوان بود عکس‌های مشابه و بد، معمولا برای ما خسته‌کننده می‌شود.

اما غول عکاسی دنیا –کنون– به تازگی یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که Photo Culling نام دارد.

این اپ به تازگی وارد اپ استور شده. دانلود این اپلیکیشن رایگان است، اما متاسفانه برای استفاده عملی از آن باید مبلغ حدود ۳دلار در ماه یا ۱۵ دلار بریای یک سال پرداخت کنید. (اما اگر سطرهای زیر را بخوانید شاید به این نتیجه برسید که دست‌کم تهیه یک اشتراک یک ماهه از آن شاید ارزش داشته باشد!)

این اپلکیشن Photo Culling دو جور کار می‌کند:

در عملکرد اول، این اپلیکیشن عکس‌های مشابه، یعنی آنهایی که با فاصله زمانی کم و زاویه یکسان گرفته شده‌اند و بسیار شبیه هم هستند را شناسایی می‌کند. بعد این عکس‌ها را گروه‌بندی می‌کند و آنهایی که کیفیت پایین دارند را به شما معرفی می‌کند. در این قسمت به شما پیشنهاد می‌شود از ده‌ها عکس مشابهی که گرفته‌اید، یکی دو تا را نگه دارید و بقیه را حذف کنید. البته این شما هستید که این روند را باید تایید کنید.

در عملکرد دوم، اپلیکیشن Photo Culling، هوش مصنوعی بیشتر به کار گرفته می‌شود و عکس‌های بد بر اساس نویز زیاد و حالت چهره نامناسب، مثلا عکس‌هایی که هنگام پلک زدن گرفته شده‌اند، به شما معرفی می‌شوند. بعد شما می‌توانید عکس‌های باکیفیت پایین را حذف کنید.

موتور و قلب تپنده این اپلیکیشن بر اساس هوش مصنوعی موسوم به Photography Intelligence Learning است که همین کار رتبه‌بندی عکس‌ها بر اساس مشخصات را می‌تواند برایتان انجام بدهد.

کنون اطمینان خاطر داده که اطلاعات شخصی موجود در عکس‌های شما را جایی ذخیره نمی‌کند و امنیت اطلاعات خواهید داشت.

البته پیش از این هم گوگل فوتوز امکان می‌داد که بتوانید عکس‌های مشابه را در آلبوم‌هایی مرتب کنید، اما رتبه‌بندی عکس‌ها به این صورت و پیشنهاد برای خلاص شدن از کم‌کیفیت‌ها، تازگی دارد. گرچه سال قبل همین عملکرد به صورت یک پلاگین برای لایت‌روم هم توسط کنون عرضه شده بود، اما یک اپلیکیشن سرراست مثل این حتما بسیار بیشتر مورد استقابل قرار می‌گیرد.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول