مرکز ملی فضای مجازی، فرمانده عملیات و مقابله با حملات سایبری شد

مجازیست دولت طی بخشنامه ای برای ایجاد وحدت رویه در تعیین جایگاه وظایف مرتبط با امور امنیت فضای مجازی در دستگاه های اجرایی و در اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور براساس ماده ۲۰ قانون برنامه ششم توسعه، ساختار سازمانی متولی امنیت فضای مجازی و تشکیلات آن را تعیین کرد.
براساس بخشنامه دولت به دستگاه های اجرایی، فرماندهی واحد عملیات و مقابله با حملات سایبری و فرماندهی مهار حملات در بحران ها در سطح ملی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته و این مرکز متولی اتخاذ تصمیمات لازم برای امنیت فضای مجازی، ابلاغ الزامات و همچنین نظارت بر اجرای مناسب آنها خواهد بود.
همچنین تمامی واحد های سازمانی متولی فناوری اطلاعات و عناوین مشابه در دستگاه های اجرایی به واحد فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر کرده و وظیفه امنیت فضای مجازی و مقابله با حوادث حوزه فضای مجازی در دستگاه های اجرایی را بر عهده خواهند داشت.
بنابراین گزارش، برای مدیریت یکپارچه امنیت فضای مجازی نیز «کمیته راهبری امنیت اطلاعات» به ریاست بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا معاون وی ایجاد شده و تصمیمات آن در سطح دستگاه اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.
/روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی/

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول