شبکه ملی اطلاعات؛ ضامن امنیت و اقتدار فرهنگی در فضای مجازی

مجازیست-علی کریمی، یکی از فعالین فضای مجازی در یادداشتی نوشت:

  • مقام معظم رهبری می فرمایند: عزیزان من! مراقب باشید وسوسه‌ دشمن در فضای عمومی زندگی تأثیر نگذارد، نفوذ دشمن نتواند در صفوف یکپارچه‌ جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند. در همه‌ بخش‌ها -امروز در بخش‌های فضای مجازی و در بقیه‌ زمینه‌ها دشمن به شدت فعال است.
  • همان‌گونه که در زمان طاغوت و حکومت ظلم و ستم‌شاهی و در ادامه در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراجع محترم تقلید، علما و روحانیون نقش ویژه‌ای در روشنگری مردم داشتند و جزو علم‌داران انقلاب بودند، اکنون نیز طبق فرمایشات مکرر ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، در جبهه‌های مختلف در حال جنگ با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و یکی از این جبهه‌ها، جبهه فرهنگی است که به راحتی دشمنان در فضای مجازی با تمام توان در حال انجام اقدامات و نقشه‌های خصمانه خود هستند تا بتوانند با افزایش بی‌بندوباری و ابتذال اخلاقی و فرهنگی، بنیان خانواده ایرانی را پوشالی و نابود نمایند و خدایی ناکرده در صورت موفقیت، یکی از ارکان اصلی اقتدار کشور که جوانان عزیز هستند، دچار بی‌غیرتی، بی‌خیالی، ناامیدی و… می‌شوند، که این امر خسارات جبران ناپذیری برای کشور عزیزمان در پی خواهد داشت!
  • لذا از همه مراجع محترم تقلید، علما و روحانیون عزیز، عاجزانه درخواست داریم که با تمام توان در این زمینه ورود کنند تا در آینده فضای مجازی پاک و سالمی داشته باشیم!!!
  • تأکید می‌کنیم که ما به دنبال فیلترینگ کامل فضای مجازی و یا به قول برخی از مسئولین به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم!!
  • ما خواستار نظارت و سالم‌سازی فضای مجازی هستیم.

چرا ولنگاری فضای مجازی را با بستر داخلی بر نمی چینیم؟

ابراهیم کاظمی، فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت:

  • حقیقتی که امروزه در جامعه مشاهده می‌شود این است که برخی از جوانان انقلابی و جهادی به منظور تبلیغ دین اسلام و فرهنگ شهادت، در رسانه‌های خارجی فعالیت می‌کنند.
  • اما این فعالیت تا چه اندازه سودبخش است؟ کدام دلایل این نافرجامی را تأیید می‌کنند؟
  • با توجه به مطالعات و مشاهدات، دریافتیم که اینستاگرام غالبا پست‌های انقلابی و اسلامی را حذف می‌کند و آمار بازدیدی دروغین را زیر پست‌ها به نمایش می‌گذارد.
  • وقتی پرچم‌دار انقلاب اسلامی با بصیرت کامل این سخن (در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید، چون چه ببرید و چه ببازید به نفع اوست) را می‌گوید یعنی اینکه این فعالیت‌ها بیشتر از آن‌که سودبخش باشند، زیان‌بخش هستند.
  • وقتی سازنده این رسانه‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد، این معنی را می‌دهد که آن‌ها بستری را آماده کرده‌اند که توسط آن اعتقادات جوانان و اسلام‌خواهان را سست کنند. به قول خودمان آن‌قدر نادان نیستند که برنامه‌ای بسازند که با استفاده از آن منافع و کرسی‌های بی‌دینی‌شان به خطر بیفتد.
  • واقعیت دیگر این است که چرا وقتی خرمشهرها در دستان بیگانگان باشد، ما قصد این را کرده‌ایم که کاخ سفید را حسینیه کنیم؟ چرا وقتی فضای مجازی داخلی در فساد نسبی فرو رفته و ضدانقلاب‌ها در آن فعالیت می‌کنند، ما قصد داریم اینستاگرام را آباد کنیم!؟ آیا بهتر نیست از داخل شروع کنیم و بستر فتنه و بی‌دینی را از همین داخل برچینیم؟
  • ضمناً مگر نه اینکه حضرت آقا فرموده‌اند که علاج مشکلات ما در همین داخل کشور است؟

ابزار رسانه سلاح تقابل تمدن‌ها

امین یوسفی، فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت:

  • بخشی از بیانیه گام دوم :«بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران دور کنید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»
  • اشاره به محاصره تبلیغاتی در زمان فعلی و لزوم شکستن محاصره فضای مجازی امروز که تحت مدیریت دشمن اداره می‌شود و این‌که اولین و ریشه‌ای‌ترین جهادِ الآن، شکستن محاصره است را مد نظر بگیریم.
  • رهبر حکیم انقلاب در فرازهای قبلی بیانیه، اشاره دارند به مستقل بودن انقلاب اسلامی از قدرت‌ها و ایجاد تقابل اسلام و استکبار…
  • حتماً در این تقابل تمدنی، نیاز به رسانه ضرورت است.جای دیگر نیز در مهر ماه سال ۹۸ در دانشگاه افسری امام حسین (ع) هم فرمودند: فضای مجازی ابزار است و ابزار باید مال خود شما باشد و ابزار باید ناوابسته باشد؛ شما باید مالک ابزار باشید.

/تیتر یک/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول