سامانه‌های دانشگاهی تنها تا دو هفته دیگر رایگان است

مجازیستویروس کرونا از اسفند سال گذشته وارد ایران شد و از همان هفته‌های ابتدایی، برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، آموزش مجازی در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به راه افتاد وئاستفاده از امکانات فضای مجازی از راهکارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و این که امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شود. پس از آن اعلام شد لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها ارائه شده که ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است.

با وجود این، در این مدت همواره اعتراضاتی نسبت به رایگان نشدن سایت‌های دانشگاهی وجود داشته که دلیل استفاده دانشجویان از وی‌پی‌ان هنگام اتصال به سامانه‌های آموزش الکترونیکی و اطلاعات ناقص سامانه‌هایی که از سوی دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات اعلام شده، عنوان شد. به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جایگزینی یک بسته ۶۰ گیگابایتی به هر دانشجو و طلبه به جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها خبر داد.
ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام:
  • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور گسترش و تداوم حمایت‌های مدنی در دوره شیوع پاندمی کویید۱۹ و در ادامه اقدامات صورت‌گرفته قبلی خود در حوزه آموزش (رایگان‌سازی تعرفه آموزش مجازی مراکز دانشگاهی و حوزوی، رایگان‌سازی پهنای باند مصرفی سامانه آموزش مجازی دانش‌آموزان عزیز موسوم‌به سامانه شاد، ارائه بسته هدیه اینترنت به معلمان و اساتید محترم و ….) در اقدامی جدید، به‌منظور توسعه عدالت آموزشی، بازنگری شیوه اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب سراسر کشور را با هدف روان‌سازی و افزایش رضایت ایشان در دستور کار خود قرار داد.
  • بسته‌های هدیه اینترنت با حجم ۶۰ گیگا بایت و اعتبار زمانی شش ماه، برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی و همچنین حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش‌بینی شده که پس از ثبت‌نام (در وب‌گاه ictgifts.ir) و طی مراحل فنی مربوطه، در حساب کاربری معرفی شده دانشجویان و طلاب محترم منظور خواهد شد.
  • رایگان بودن استفاده از «سامانه‌های آموزش مجازی» دانشگاه‌ها، تنها تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و از آن به بعد، یارانه‌ی آموزش صرفا از طریق بسته‌های ۶۰ گیگابایتی قابل بهره‌برداری است. فرصت ثبت‌نام دو هفته بیشتر نیست.
/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول