عدم پذیرش و فهم فناوری، فضای مجازی را دچار مشکل کرده است

مجازیستعدم پذیرش و فهم فناوری، فضای مجازی را دچار مشکل کرده است

سینا تفنگچی، کارشناس فضای مجازی در برنامه «گفتگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو با موضوع هویت وفضای مجازی:

  • امروزه دیگر تفاوتی بین فضای مجازی و حقیقی وجود ندارد درواقع فضای مجازی بستر دیگری است که ما در آن حضور پیدا می کنیم وعملا تغییری در زندگی ما ایجاد نمی کند ما در این فضا یگانه خودمان راتعریف می کنیم ،«هویت» یگانه ای است که ما ازخودمان به نمایش می گذاریم حالا مبتنی بر نقش هایش متفاوت تعریف شده است.
  • یکی از مشکلات فضای مجازی ما برخلاف همه آزادی ها وهمه آن اتفاق نظرها راجع به عدم انسدادشبکه های اجتماعی بحثی به اسم قوانین درشبکه های اجتماعی است که متاسفانه دربسیاری از کشورها وجوامع دیگر اصلا رعایت نشده است و آن ها هم با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.
  • بنده بارها به بحث عدم پذیرش فناوری اشاره داشتم،ما وقتی عدم پذیرش فناوری داشته باشیم دچار مشکل می شویم از عدم پذیرش فناوری بالاتر عدم فهم است سوال مطرح می شود بسیاری از مسئولین که نگاه مثبتی به فضای مجازی دارند این قضیه را فهم کرده اند؟ برای ما قانونی وضع شده است؟
  • من معتقدم آزادی درفضای مجازی وعدم انسداد باعث می شود که ما مسیر رشد را متصور شویم، مادرارتباط با شبکه های اجتماعی هنوز کیفیت لازم را بوجود نیاوردیم، در حالی که در مسیریاب ها اتفاق افتاده است پس راه های انسدادی نمی تواند راهگشای مشکل فضای مجازی در کشور باشد، مادرجهانی سیر می کنیم که جهان بهم متصل است و بحث شبکه های اجتماعی یکی از آنهاست.
  • امیدوارم با عدم انسداد شبکه های اجتماعی و اجازه رشد و رقابت به شبکه های داخلی کم کم مردم به آنها اعتماد کرده و ما ازشبکه های اجتماعی خودمان استفاده کنیم.

/رادیو گفت و گو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول