گران کردن اینترنت در سال آینده تخلف است

مجازیست-سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران:
  • یکی از منابع درآمدی دولت، دریافت مالیات در قالب حق امتیاز شبکه از اپراتورهای تلفن همراه است و در کشور ما هم ۲۸ درصد از درآمد اپراتورها تحت عنوان عوارض از سوی دولت دریافت می‌شد.
  • در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد دولت از محل دریافت عوارض از اپراتورهای همراه هفت هزار میلیارد تومان قید شده است که بررسی‌ها مشخص کرد که دولت از این محل ۱۰ هزار میلیارد تومان دریافت می‌کند.
  • بر این اساس سه هزار میلیارد تومان مابه التفاوت وجود دارد و این سه هزار میلیارد تومان مابه التفاوت درآمد دولت از محل اپراتورها جهت تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شد.
  • البته مجلس فعلاً در حال بررسی بخش درآمدی بودجه است و ممکن است این سه هزار میلیارد تومان برای تولید محتوا در نظر گرفته نشود و برای مصارفی چون توسعه زیرساخت‌ها به کار گرفته شود.
  • قطعاً این اعتبار برای صدا و سیما نیست، قرار نیست این سه هزار میلیارد تومان به صدا و سیما پرداخت شود و همچنین براساس پیشنهاد نمایندگان ۲۸ درصدی که به عنوان عوارض از سوی اپراتورها به دولت پرداخت می‌شد، به ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد و قرار است این اعتبار صرف توسعه اینترنت در روستاها و مناطق محروم شود.
  • دولت، وزارت ارتباطات و اپراتورها تحت هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارند و اگر در سال آینده اینترنت را گران کنند، قطعاً تخلف کرده اند.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول