نخریدن نتفلیکس؛ بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک اپل

مجازیست– دنی آیوز از محققان مرکز تحقیقاتی Wedbush Securities:

  • اپل در حال‌حاضر، سهم زیادی از صنعت استریم ویدئو را در اختیار ندارد و در این حوزه، پشت‌سر شرکت‌هایی همچون نتفلیکس، آمازون و دیزنی قرار دارد.
  • این اشتباه استراتژیک تنها منحصر به دوره مدیریت تیم کوک نیست و استیو جابز فقید نیز در این اشتباه سهیم است.
  • اگر اپل می‌توانست در آن سال‌ها، نتفلیکس را خریداری و تصاحب کند، اکنون در جایگاه بسیار بهتری در صنعت استریم‌ویدئو قرار داشت. هم‌اکنون نتفلیکس، دارای ۲۰۳ میلیون کاربر در جهان است؛ تعداد کاربران دیزنی‌پلاس نیز برابر با ۹/ ۹۴ میلیون نفر عنوان شده است؛ اپل اما هرگز اطلاعاتی را درخصوص مشترکان سرویس اپل تی‌وی‌پلاس خود ارائه نمی‌دهد. این شرکت همچنین با کمبود محتوا برای عرضه به کاربران خود مواجه است که هنوز نتوانسته در این زمینه، گام‌های موثری بردارد.
  • اپل حداقل باید یک استودیو داشته باشد. وی می‌گوید که سرویس اپل تی‌وی‌پلاس شبیه به خانه‌ای است که وسایل بسیار کمی ‌داخل آن وجود دارد. چندی پیش، راندولف، از بنیان‌گذاران نتفلیکس نیز اعلام کرد که اپل تی‌وی‌پلاس عذری برای عقب‌ماندن از رقبای خود ندارد.
  • اپل باید از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، کاربران را به استفاده از اپل تی‌وی‌پلاس ترغیب کند. راندولف در پایان گفت که در حال‌حاضر، ۶۲‌درصد مشترکان اپل تی‌وی‌پلاس به‌صورت رایگان از این سرویس استفاده می‌کنند و ۲۹‌درصد نیز هیچ تصمیمی ‌برای سوئیچ به حالت پولی بعد از اتمام دوره رایگان خود ندارند.

/آی تی ایران/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.