دلبستگی مجازی دوامی نداشت

مجازیست-سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان:

  • در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ توسط شخصی ناشناس مورد تهدید و اخاذی به انتشار تصاویر و فیلم خصوصی قرار گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
  • در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد شخصی در شبکه اجتماعی واتس آپ با هویت جعلی با ایجاد رابطه دوستی و با ترفندهای خاص مجرمانه، اقدام به گرفتن تعدادی عکس و فیلم از شاکیه کرده است و از این طریق قصد اخاذی از وی را داشته است.
  • کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار دهند ودر نهایت این مجرم سایبری را جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل دادند.
  • هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .
  • امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند که اکثرا با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و تخاذی، تسویه حساب شخصی ، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول