۱۲۰ میلیون نفر ماهانه یوتیوب را با تلویزیون تماشا می‌کنند

مجازیست نیل موهان، مدیر محصول ارشد یوتیوب روز چهارشنبه در جلسه‌‌ای سالیانه خلاصه‌ای از آنچه برای این پلتفرم در سال گذشته رخ داده بود ارائه کرد. این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا اطلاعات تازه‌ای را درمورد رشد مخاطبان این پلتفرم روی تلویزیون‌های متصل به اینترنت ارائه کند و درنتیجه خریداران تبلیغات می‌توانند پیش از فصل بعی جریان‌هایی که در این سال عجیب اتفاق افتاد را مشاهده کنند.
پاندمی برای بخش نمایش موهبتی بود و بازیگرانی همچون Roku شرکت تولید کننده تجهیزات نمایش و نمایشگر تبلیغات The Trade Desk از این وضعیت سود برده‌اند. پیش‌بینی شرکت تحلیلی eMarketer برای بخش تلویزیون‌های متصل به اینترنت در امسال ۸.۱۱ میلیارد دلار بود و قرار بود این مبلغ تا سال ۲۰۲۴ به ۱۸.۳ میلیارد دلار برسد؛ اما eMarketer می‌گوید با اینکه میزان تماشا بسیار بالا رفته، بیشتر مردم در پلتفرم‌هایی همچون نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون پرایم به صورت بدون تبلیغات محتوای خود را آنلاین مشاهده می‌کنند. درنتیجه خریداران تبلیغات از طریق یوتیوب می‌توانند به مخاطبانی که از طریق تلویزیون محتوا مشاهده می‌کنند دسترسی داشته باشند.
یوتیوب می‌گوید مخاطبان پلتفرم آنها بیش از پیش محتوای این پلتفرم را روی تلویزیون مشاهده می‌کنند. این شرکت اعلام کرده ۱۲۰ میلیون نفر در دسامبر ۲۰۲۰ یوتیوب را روی صفحه تلویزیون‌های خود تماشا کرده‌اند. موهان در مصاحبه با CNBC گفت که این رقم در ماه مارس سال گذشته به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده بود. با تغییر ذائقه مخاطب، محل هزینه نیز تغییر می‌کند. موهان سال گذشته گفت که مثال‌های روشنی از روش مصرف مخاطب برای خریداران تبلیغات وجود دارد زیرا «آنها در زندگی خودشان این موضوع را تجربه می‌کنند.»
اپلیکیشن موبایلی یوتیوب هنوز پرطرفدارترین روش دسترسی به این پلتفرم است؛اما در ماه دسامبر مشخص شد بیش از یک چهارم از کاربران تلویزیونی یوتیوب محتوای این پلتفرم را تنها روی صفحه تلویزیون مشاهده می‌کنند. این شرکت آمار دقیقی درمورد جزئیات دیگر مخاطبان خود ارائه نکرده است. یوتیوب برای توجه به این مسئله و حرکت مخاطبان به سمت تلویزیون‌ها در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به خریداران تبلیغات اجازه می‌دهد تا از طریق شرکت تحلیل بازار نیلسن وضعیت مخاطبان تلویزیونی یوتیوب را مورد سنجش قرار دهند. این شرایط برای زمانی است که خریداران تبلیغات عمده مخارج سالیانه خود را خرج بخش تلویزیونی کنند.
به این صورت خریداران و فروشندگان مخاطب خود را روی یوتیوب و اپلیکیشن‌های تلویزیونی یوتیوب در تلویزیون‌ تایید خواهند کرد. چنینی پیشنهاداتی زمانی ارائه می‌شوند که بخواهیم به خریدار نشان دهیم که از طریق تلویزیون به مخاطبی دسترسی دارد که در دیگر جاها امکان دسترسی به آن دسته از مخاطب نیست. این شرکت پیش از این به خریداران تبلیغات گفته که بود که برای سنجش وضعیت این پلتفرم روی موبایل و دسک‌تاپ تنها به امتیازات شرکت نیلسن دسترسی دارند. موهان می‌گوید «این چیزی است که برند‌ها تقاضای آن را داشتند».
یوتیوب همچنین برای ساخت ابزار‌ها و پیشنهادت تبلیغاتی تلاش کرده که در نهایت رشد ۴۶ درصدی را در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته تجربه کرد و مبلغ این تبلیغات به ۶.۸۹ میلیار دلار رسید. این شرکت در حال ساخت محصولات پاسخ مستقیم از جمله تبلیغ‌های «قابل خرید» روی یوتیوب است که شامل تصویری از محصول خواهند بود. بخش تبلیغات پاسخ مستقیم بسیار قدرتمند است و حتی در دوران پاندمی نیز به قدرت خود باقی ماند؛ اما تبلیغات برندی نیز در سه ماهه چهارم بار دیگر قدرت گرفت و این موضوع کمک زیادی به یوتیوب کرد.
تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ به اوج رسید؛ آمریکایی‌ها در طول سال گذشته ۷۹۱.۷ میلیارد دلار روی تجارت الکترونیکی هزینه کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۳۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد. موهان می‌گوید که ویدیو نقش مهمی در این فضا دارد و تولید کنندگان محتوا با پیشنهاد و بررسی محصول نقش پررنگی دارند زیرا این نوع ارتباط با مخاطب شکل ویژه‌ای دارد.
/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول