یوتیوب ۳۰ هزار ویدئوی گمراه‌‍‌کننده درباره واکسن کرونا را حذف کرده است

مجازیستانگجت در گزارشی به ‌نقل از Axios، می‌نویسد یوتیوب تاکنون ۳۰ هزار ویدئو را که اطلاعاتی غلط درباره‌ی واکسن ویروس کرونا داشته‌اند از پلتفرم خود حذف کرده است. اطلاعات مربوط به تعداد ویدئوهای حذف‌شده در حالی منتشر می‌شود که یوتیوب ۶ ماه پیش تغییراتی در سیاست‌ کاری‌اش اعمال کرد تا با پخش اطلاعات نادرست درباره‌ی واکسن ویروس کرونا مقابله کند.

تا پیش از فرا رسیدن ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹)، سیاست‌های یوتیوب در قبال اطلاعات غلط مربوط به ویروس کرونا بسیار عمومی‌تر بود و شامل واکسن آن نمی‌شد. مطابق آنچه Axios ادعا می‌کند، یوتیوب از ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار ویدئوی حاوی اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونا را حذف کرده است.

در دسترس بودن واکسن کرونا در سطح جهان افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده است مقابله با معضل اطلاعات غلط  در مورد این واکسن برای پلتفرم‌های آنلاین ضروری‌تر‌ شود. فیسبوک و توییتر در ماه‌های گذشته سیاست‌های جدیدی روی کار آورده‌اند تا با انتشار اطلاعات غلط با محوریت واکسن کرونا مقابله کنند.

فیس بوک گفته بود اطلاعات غلط درباره‌ی تمامی واکسن‌ها را حذف می‌کند؛ اما یوتیوب می‌گوید سیاست‌هایش صرفا شامل ادعاهایی درباره‌ی واکسن کرونا می‌شود که با اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و دیگر نهادهای حوزه‌ی سلامت در تضاد هستند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول