کروم گوگل از این پس ۴ هفته یکبار به‌روز می‌شود

مجازیستگوگل اعلام کرد فرآیند به‌روز رسانی مرورگر اینترنیت کروم خود را تسریع کرده است. این شرکت قصد دارد از فصل سوم سال ۲۰۲۱ میلادی همزمان با انتشار نسخه «کروم ۹۴» به جای هر شش هفته برای انتشار نسخه‌ جدید، هر چهار هفته یکبار به‌روز رسانی‌های مربوط به مرورگر اینترنتی خود را منتشر کند. طی یک دهه گذشته این نخستین بار است که گوگل تصمیم دارد فرآیند به‌روز رسانی مرورگر کروم را سریع‌تر کند.
«الکس ماینر» مدیر برنامه‌های فنی مرکز توسعه کروم توضیح داد: «همان طور که ما مراحل آزمایش و انتشار خود را برای کروم بهبود بخشیدیم و انتشار به‌روز رسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را هر دو هفته یکبار انجام دادیم، مشخص شد که می‌توانیم چرخه انتشار خود را کوتاه‌تر کنیم و ویژگی‌های جدید را سریع‌تر در اختیار کاربران بگذاریم.»
درحالی که کاربران قرار است هر ماه یک نسخه جدید کروم را در اختیار بگیرند، مدیران آی‌تی در سازمان‌ها نیز می‌توانند گزینه جدید Extended Stable را انتخاب کنند تا هر هشت هفته یکبار به‌روز رسانی‌های اصلی این مرورگر اینترنتی را در اختیار داشته باشند. قابلیت Extended Stable تنها برای مدیران شبکه‌های سازمانی و تعبیه کنندگان سیستم کرومیوم در نظر گرفته شده است که آنها برای به‌روز رسانی محیط کاری خود به زمان بیشتری نیاز ارند.
لازم به ذکر است به‌روز رسانی‌های مهم امنیتی همچنان هر دو هفته یکبار در مرورگر اینترنتی کروم ارایه می‌شود، ولی گوگل امیدوار است با قابلیت Extended Stable آخرین و بهترین امکانات امنیتی را در اختیار مدیران شبکه بگذارد.
/همکاران سیستم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول