فضای مجازی نتوانسته تاثیرگذاری ارتباط حضوری در تشکیلات را داشته باشد

مجازیست-امیرمحمد زارعی، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

  • عملکرد تشکل ها در برخورد با کرونا را می توان به سه دسته تقسیم کرد: در قدم اول مواجهه با کرونا انتظار بود ولی آنطور که باید و شاید تحرک چشمگیری در فضای مجازی دیده نشد. در بازه دوم، تصمیم بر این شد تا فضای مجازی، با طولانی‌تر شدن شرایط و به عنوان یک جایگزین موقت مورد استفاده قرار بگیرد. اما در بازه سوم و با توجه به ادامه دار بودن همه گیری ویروس کرونا، این نتیجه حاصل شد که استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت در فرآیند ادامه کار تشکیلاتی است.
  • به نظر من ظرفیت بسیار بیشتری در حوزه کار تشکیلاتی- سیاسی در فضای مجازی وجود دارد که جا دارد بیشتر به آن ها پرداخته شود. در واقع هنوز فعالیت‌های مجازی به جایگزینی موثر در برابر فعالیت‌های حضوری تبدیل نشده و  به نظر می‌رسد نیازمند آسیب شناسی و بررسی بیشتر اعضای تشکل‌ها دراین باره هستیم. ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از ظرفیت دفاتر استفاده کردیم و به یک آسیب شناسی و بررسی در این حوزه پرداختیم و آماده انتقال تجربیات به سایر تشکل‌ها و سازمان‌های دانشجویی هستیم.
  • بدون شک فضای مجازی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است و با توجه به شرایط کشور و کمتر شدن امکان تجمعات و فعالیت های حضوری ضرورتا باید به عنوان مکملی برای فضای حقیقی مورد استفاده قرار گیرد.
  • در حقیقت و با توجه به شرایط فعلی کشور، فعالیت‌ها باید ترکیبی از فعالیت‌های حضوری و مجازی برای اثرگذاری بیشتر باشد. هم چنین برای اثر گذاری بیشتر آن از متخصصان و کاردبیر سیاسی جامعه اسلامیشناسان امر کمک بگیرند تا اثرگذاری هر چه بیشتری را در فضای مجازی ( به عنوان یک بستر جدید برای فعالیت های  سیاسی-تشکیلاتی ) تجربه کنند.

/دانشجو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول