۱۲ ترفند جالب اسپاتیفای که ازشان خبر نداشتید

مجازیستاسپاتیفای از سال ۲۰۰۸ سرویس استریم موسیقی خود را آغاز کرده و اکنون در سال ۲۰۲۱ تغییرات زیادی نسبت به آن زمان داشته است. به طور کلی، ویژگی‌های جدید زیادی به مرور به این برنامه اضافه شده و امکانات فراوان‌تری پیدا کرده است.

بسیاری از کاربران اسپاتیفای با ترفندهای مخفی و برخی از این ویژگی‌ها آشنایی ندارند. چند ویژگی اخیرا اضافه شده و برخی دیگر از مدت‌ها پیش وجود داشتند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید ابزارها و ترفندهای جدیدی برای اسپاتیفای یاد بگیرید؛ با ما در این مقاله همراه شوید:

۱- لیست‌های پخش حذف شده را برگردانید

اگر یک لیست پخش را حذف کردید ولی بعدا تصمیم گرفتید به آن نیاز دارید و باید نگه می‌داشتید و از بین نمی‌رفت؛ هنوز این فرصت را دارید که این لیست پخش را برگردانید.

در حساب کاربری خود در وب‌سایت Spotify وارد شوید (نه پخش‌کننده آنلاین) و روی لینک Recover playlists در سمت چب کلیک کنید. در اینجا آخرین پلی لیست‌های پاک شده را مشاهده می‌کنید. روی کلید Restore بزنید تا هر کدام را که نیاز دارید؛ برگردانید.

به طور کلی، اسپاتیفای پلی لیست‌های حذف شده را برای ۹۰ روز در این صفحه نگه می‌دارد و بعد برای همیشه از بین می‌روند. بنابراین؛ به اندازه کافی وقت دارید یک پلی لیست پاک شده را دوباره زنده کنید.

۲- کنترل playback از هر کجا

اسپاتیفای به اندازه کافی هوشمند است که می‌تواند پخش موسیقی شما را در چندین دستگاه و سیستم‌عامل همگام‌سازی کند. بنابراین، می‌توانید استریم موسیقی خود را از هر کجا کنترل کنید.

به عنوان مثال، اگر یک پلی‌لیست را در برنامه اسپاتیفای اندروید باز کردید و گوش می‌کنید؛ می‌توانید همزمان برنامه تحت وب اسپاتیفای را هم باز کنید و با پلی‌بک آن شنیدن موسیقی را متوقف یا از پخش مجدد روی گوشی استفاده کنید. برای انتقال پلی‌بک از یک دستگاه به دستگاه دیگر می‌توانید روی آیکون دستگاه (آیکون شبیه به مانیتور یا گوشی در کنار بلندگو) ضربه بزنید.

۳- گوش دادن خصوصی

به طور پیش‌فرض، اسپاتیفای به دوستان شما اجازه می‌دهد بدانند به چه چیزی گوش می‌کنید. اگر می‌خواهید این ویژگی را متوقف کنید و دیگر اجازه ندهید دیگران بفهمند شما چه موسیقی‌هایی گوش می‌کنید؛ در دسکتاپ روی نام حساب کاربری خود (بالا سمت راست) کلیک کرده و سپس روی Private Session بزنید.

در نسخه موبایل، روی Home ضربه زده و آیکون چرخ‌دنده (بالا سمت راست) را لمس کنید. بعد باید سوئیچ گزینه Private session را روشن کنید. براساس گفته‌های اسپاتیفای، یک دوره طولانی عدم فعالیت در این برنامه یا راه‌اندازی مجدد اسپاتیفای باعث غیرفعال شدن جلسات خصوصی می‌شود.

۴- هنرمندان خاصی را گوش نکنید

اگر برخی خواننده‌ها و هنرمندان در پلی‌لیست‌ها و ایستگاه‌های رادیویی مرتبا پیشنهاد می‌شوند ولی شما دوست ندارید موسیقی آن‌ها را گوش کنید؛ این امکان را دارید که آن‌ها را مسدود کرده تا دیگر نمایش داده نشوند.

در یکی از اپلیکیشن‌های موبایل اسپاتیفای، به صفحه اصلی هنرمند مورد نظرتان بروید و سپس روی آیکون سه نقطه بزنید تا گزینه‌های بیشتری نمایش داده شود. در اینجا باید گزینه Don’t play this artist را بزنید. اگر مجددا تصمیم گرفتید موسیقی‌های این هنرمند را گوش کنید؛ دوباره به این منو برگشته و Allow را لمس کنید تا لیست‌های او نمایش داده شوند.

۵- آهنگ‌های مورد علاقه خود را مرتب کنید

ممکن است سال‌های طولانی در اسپاتیفای آهنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب و گوش کرده باشید. اکنون در اپلیکیشن‌های موبایل اسپاتیفای روش‌هایی برای مرتب‌سازی آهنگ‌های مورد علاقه وجود دارد. روی Your Library ضربه بزنید و بعد گزینه Liked Songs لمس کنید.

در اینجا می‌توانید برچسب‌هایی درباره بهترین سبک‌ها یا ژانر مورد علاقه خود که به طور خودکار ایجاد شده‌اند را ببینید. برای اعمال فیلتر مناسب روی هر برچسبی ضربه بزنید و بعد برای بازگشت به منوی اصلی گزینه X را بزنید. برچسب‌هایی که در بالا مشاهده می‌کنید؛ برحسب آهنگ‌هایی که گوش کردید و در پلی‌لیست‌های شما قرار دارند؛ تغییر خواهند کرد.

۶- اشتراک‌گذاری موسیقی با کدهای اسپاتیفای

تقریبا می‌توانید هر چیزی را در اسپاتیفای با کدهای اسپاتیفای به اشتراک بگذارید؛ از یک موسیقی که به تازگی گوش کرده و دوست دارید برای دوست خود بفرستید یا به اشتراک‌گذاری یک پلی‌لیست کامل با همسر خود!

روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید تا بتوانید به کدهای هر چیزی، از پلی‌لیست تا ترک‌های مختلف، آلبوم‌ها و هنرمندان در اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید. برای خواندن کدها، در اپلیکیشن اسپاتیفای روی گزینه Search بزنید و بعد در بخش جست‌وجو روی کلید دوربین بزنید. در اینجا می‌توانید مستقیما یک کد را اسکن کرده یا از آن عکس بگیرید.

اسپاتیفای یکی از سرویس‌های استریم موسیقی معروف دنیا و شاید بهترین در صنعت خودش است. میلیون‌ها کاربر از این سرویس استفاده و پلی‌لیست‌های دلخواه خود را روی آن ساخته و گوش می‌کنند.

اپلیکیشن‌های اسپاتیفای در چند سال اخیر با تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو بوده و میزبان ویژگی‌ها و ابزارهای کاربردی و جدیدی هستند که غالبا هم ناشناخته مانده و کاربران کمتر سراغ‌شان می‌روند یا از آن‌ها خبر دارند.

۷- افزودن فایل MP3 خودتان

اگر آهنگ دلخواهی دارید که از قدیم باقی مانده و هنوز روی سرویس اسپاتیفای عرضه نشده یا اصلا افزوده نخواهد شد؛ می‌توانید خودتان دست به کار شده و آن را اسپاتیفای اضافه کرده تا در کنار دیگر آهنگ‌های خود گوش کنید.

در برنامه دسکتاپ ویندوز یا مک، روی نام پروفایل خود (بالا سمت راست) کلیک کنید و بعد وارد Settings شده و گزینه Show Local Files را فعال کنید. پوشه‌های محلی آهنگ‌های خود را می‌توانید به زیر آن اضافه کنید. کاربران پریمیوم اسپاتیفای می‌توانند این پوشه‌ها را روی دستگاه‌های موبایل خود همگام‌سازی کنند.

۸- گوش دادن اشتراکی

اگر مشترک سرویس Spotify Premium باشید؛ می‌توانید از ویژگی Group Session که فعلا در مرحله بتا است؛ استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با دیگران آهنگ گوش کنید یا پلی‌لیست‌های مشترک از آهنگ‌های دلخواه بسازید. کاربران دیگر می‌توانند در سفر باشند یا در نقطه‌ای آن سوی دنیا زندگی کنند ولی همزمان با شما از شنیدن یک موسیقی لذت ببرند.

در اپلیکیشن‌های موبایل روی آیکون دستگاه ضربه زده و صفحه را اسکرول کنید تا کلید Start session را پیدا کنید. کدی به شما می‌دهد که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

۹- بی‌نهایت آهنگ اضافه کنید

در گذشته، محموعه‌های موسیقی با یک محدودیت تعداد آهنگ روبرو بودند که شاید برای بسیاری از کاربران قابل لمس نبود. در حقیقت، شما می‌توانستید فقط ۱۰ هزار آهنگ در یک کتابخانه نگهداری کنید. اکنون اسپاتیفای این محدودیت را برداشته است و شما می‌توانید هر تعداد آهنگ و آلبومی که دوست دارید را به کتابخانه خود اضافه کنید. البته، ۱۰ هزار قطعه آهنگ برای یک پلی‌لیست یا تعداد آهنگ‌های آفلاین باقی مانده است.

۱۰- اسپاتیفای پلی‌لیست‌های شما را گسترش دهد

اگر می‌خواهید لیست‌های پخش خود را گسترش دهید ولی نگران آهنگ‌های دلخواه خود نیستید و دوست دارید پلی‌لیست شما با آهنگ‌های پیشنهادی اسپاتیفای جمع شود؛ می‌توانید از موتور پیشنهادی اسپاتیفای استفاده کنید.

به پایین هر پلی‌لیست بروید تا برخی توصیه‌ها براساس آنچه در لیست پخش است را ببینید؛ اگر هنوز این بخش را هرگز باز نکردید؛ لازم دارید برخی پیشنهادات لیست را گسترش دهید). اگر پیشنهادی را برای شروع دوست ندارید؛ روی کلید Refresh ضربه بزنید تا انتخاب‌های جدیدی دریافت شود.

۱۱- تجربه گوش دادن خود را ارتقا دهید

ویژگی Spotify HiFi اواخر امسال به اسپاتیفای افزوده می‌شود و کیفیت صدای سی‌دی و بدون نویزی را برای دستگاه‌های مختلف به همراه خواهد داشت. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد از بلندگوها و تجهیزات صوتی و پخش‌کننده سطح بالایی برای گوش دادن به موسیقی‌ها بهره ببرید.

هنوز مشخص نیست هزینه استفاده از این ویژگی چقدر است و دقیقا چه زمانی راه‌اندازی می‌شود یا کدام گروه‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای اولین بار این سرویس در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و یک تجربه کاربری یکپارچه‌ای فراهم می‌کند.

۱۲- دانلود پلی‌لیست روی دسکتاپ

باز اگر مشترک سرویس Spotify Premium باشید؛ شما می‌توانید آهنگ‌های خود را روی گوشی موبایل دانلود کنید تا در زمان‌های قطعی یا کندی اینترنت، بتوانید به آن‌ها گوش دهید. اما این قابلیت وجود دارد که پلی‌لیست‌های مورد علاقه خود را به صورت محلی در برنامه‌های دسکتاپ دانلود کنید.

برای این منظور باید از کلید Download در بالای پلی‌لیست‌ها استفاده کنید. با روشن کردن این قابلیت، در زمان‌هایی که به اینترنت پرسرعت یا وای‌فای در خانه یا محل کار دسترسی ندارید؛ می‌توانید این پلی‌لیست‌ها را گوش کنید.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول