۹۵ درصد از روستاهای استان بوشهر اینترنت پرسرعت دارند

مجازیست-علی سملیان، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر:

  • ۲۱۶ سایت شهری و روستایی طی سال جاری در استان به نسل سوم و چهارم سرویس اینترنت همراه مجهز شده است و همچنین هفت سایت جدید از محل طرح خدمات اجباری روستایی احداث شد.
  • از این تعداد ارتقا ۱۳۴ سایت شهری و ۹۲ سایت در روستاها است که ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در روستاها منجر به توسعه کارآفرینی، درآمدزایی و معرفی این روستاها در سطح کشور شده است.
  • ۹۳ درصد از جاده های استان بوشهر دارای پوشش مناسب مکالمه تلفن همراه هستند، از تعداد ۴۰۵ روستای بالای بیست خانوار ، ۳۸۳ روستا دارای سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم یا چهارم و یا Adsl هستند و تعداد ۵۸۳ روستا که ۹۳ درصد از کل ۶۲۶ روستای استان است نیز دارای پوشش ارتباطی صوت هستند.
  • پیاده سازی پروژه های خدمات عمومی اجباری روستایی و استفاده از ابزارهای آن یعنی دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیک و غیره می تواند در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده و در تامین رفاه عمومی این مناطق کمک شایان توجهی را نماید.
  • در حال حاضر ظرفیت ورودی شبکه انتقال این استان ۳٫۲ ترابیت بر ثانیه است و تعداد مشترکین پهنای باند ثابت در استان بوشهر ۱۴۵ هزار نفر و تعداد مشترکین پهن باند سیار یک میلیون و ۹۵ هزار نفر است که حجم استفاده از اینترنت در بالاترین مقدار در روزهای محدودیت‌های کرونایی به ۲۸۰ گیگا بیت بر ثانیه رسیده است که ظرفیت مازاد موجود، بستر مناسبی برای توسعه اپراتورهای مخابراتی در استان است.
  • ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح خدمات اجباری روستایی با همکاری شرکت مخابرات استان اجرایی می شود و با توسعه این شبکه انتقال فیبرنوری روستایی در استان امکان ارائه سرویس های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه برای ۱۴ سایت مهیا شد و با تجهیز ۱۰ مرکز تلفن ثابت به این زیرساخت، امکان ارائه سرویس اینترنت و صوت مناسب برای این مناطق فراهم شده است.
  • با توجه به ضرورت تکمیل پوشش ارتباطی در مناطق گردشگری و روستایی و به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، ۱۵۷ دفتر خدمات ارتباطی روستایی و ۳۲ دستگاه خودپرداز ATM در روستا های استان ارائه خدمت می کنند.
  •  تعداد ۱۰۰ شرکت و تیم نوآور در بخش فناوری اطلاعات و در حوزه های مختلف از جمله آموزش مجازی، طراحی وبسایت و اپلیکیشن موبایل، انیمیشن در استان ایجاذ ئ این تیم ها عمدتا در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و همچنین سه شتابدهنده در استان فعال هستند که این موضوع روند حمایت از تیم های نوآور را تسریع بخشیده است؛ از طرف دیگر تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان، بهره برداری از برج فناوری خلیج فارس و همکاری تمامی دانشگاه های استان در برگزاری رویدادهای استارت آپی، زنجیره زیست بوم کسب و کار استان را تکمیل کرده است.

/مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول