تهدید به قتل در بستر فضای مجازی

سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا شرق استان تهران:

  • در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان با وضعیت آشفته مبنی بر اینکه فردی ناشناس در بستر شبکه اجتماعی با ارسال پیام حاوی تهدید آمیز قصد اخاذی از من را دارد ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • بنابر اظهارات شاکیه فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی اینستاگرام برای او مزاحمت ایجاد کرده و با تهدید به مرگ و خراب کردن زندگی وی موجب سلب آسایش خانواده شده است و همچنین در صورت عدم پرداخت مبلغ خواسته شده تهدید های خود را عملی خواهد ساخت.
  • بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌ تیم کارشناسان پلیس فتا، مضنون به هویت «ر-ح» و شناسایی و جهت بررسی بیشتر با هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس دعوت شد.
  • پس از مراجعه ؛ متهم اظهار داشت صرفا قصد شوخی و مزاح با شاکیه پرونده را داشتم و از مزاحمت صورت گرفته نادم و پشیمانم.
  • بروز مشکلات خانوادگی و آسیب های روحی و روانی را برای افراد از آثار تجاوز به حریم خصوصی کاربران می باشد که این امر جزو خطوط قرمز پلیس فتا محسوب می گردد؛ لذا به کاربران یادآوری می‌شود همواره به حریم خصوصی دیگران احترام گذاشته و با اقدامات مجرمانه موجب مزاحمت برای کاربران در فضای مجازی نشوند.
  • پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه ایی را دارد و از عموم مردم در خواست داریم در صورت مشاهده هر گونه جرایم رایانه ایی مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدر www.CyberPolice.ir  بخش گزارش مردمی اطلاع دهند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول