ترامپ مسئول حمله به کنگره است نه فیس‌بوک

مجازیست«شریل سندبرگ» مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک، شش روز پس از حمله به کنگره ایالات متحده، در مصاحبه‌ای نقش این شرکت را در حوادث به وجود آمده که منجر به کشته شدن پنج نفر شد را رد کرد. حالا در جلسه استماع روز پنجشنبه با کمیته تجارت و انرژی کنگره، قانون‌گذاران با ادعاهای سندبرگ مخالفت کردند اما از طرفی فیس بوک هم جواب مناسبی ارائه نکرد.

زاکربرگ:
  • فیس بوک برای محافظت از انتخابات ایالات متحده وظیفه خود را انجام داده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق مسئول به وجود آمدن این اتفاقات است.
  • من معتقدم که رئیس جمهور سابق باید مسئول سخنان خود باشد و افرادی که قانون را زیر پا گذاشتند باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.
«مایک دویل» نماینده پنسیلوانیا با ارائه این سوال که «شما بر چه اساسی قبول نمی‌کنید فیس بوک نقش اصلی را در جذب، برنامه‌ریزی و اجرای حمله به کنگره داشته است؟» یک بار دیگر زاکربرگ را تحت فشار قرار داد. زاکربرگ در پاسخ به این سوال عنوان کرد: «من فکر می‌کنم مسئولیت این اتفاق با افرادی است که برای نقض قوانین و ایجاد شورش دست به چنین اقدامی زدند. در مرحله دوم، همچنین با وجود افرادی که این مطالب را منتشر کردند، از جمله رئیس جمهور، دیگران نیز با حرف‌های خود در طول زمان، عنوان کردند که در انتخابات تقلب شده و مردم را به ایجاد این تشکیلات تشویق کردند، من فکر می‌کنم که این افراد هم مسئولیت اصلی آن را بر عهده دارند.»
«جان شاکوسکی» نمایندهٔ حوزه ایلی‌نوی با اشاره به مصاحبه سندبرگ سوال کرد: «آیا شما اعتراف می‌کنید که [به ویژه] گروه‌های فیس بوک در تحریک کردن احساسات افراطی که شاهد آن بودیم و منجر به محاصره عمارت کنگره شد، نقشی داشته‌اند؟» زاکربرگ در پاسخ به این سوال به صورت مبهم عنوان کرد: «مطمئنا برخی محتواها روی سرویس ما وجود داشته و از این لحاظ، من فکر می‌کنم که برای افزایش تاثیر پذیری خدمات خود باید کارهای بیشتری انجام دهیم.»
فارغ از این واقعیت که افراد بسیاری زیادی در گروه‌های فیس بوک از جنبش «جلوگیری از سرقت» حمایت کردند، رهبران شورش برای برقراری ارتباط در روز حمله از فیسبوک استفاده می‌کردند. همچنین بر اساس اسناد رسمی FBI افرادی که سال گذشته برای دستگیر و قتل «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان نقشه کشیده بودند، برای سازماندهی و برقراری ارتباط از فیس بوک استفاده کرده بودند.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول