فیس‌بوک اکانت رئیس جمهور ونزوئلا را مسدود کرد

مجازیست فیس بوک صفحه نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را به دلیل نقض سیاستهای این شبکه اجتماعی در خصوص ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست درباره کووید ۱۹، مسدود کرد.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در ژانویه نوشته بود:

  • داروی کارواتیویر که از آویشن تهیه می شود، می تواند بیماری کووید ۱۹ را بدون عوارض جانبی درمان کند.
  • فیس بوک ویدیوهایی که در آنها داروی کارواتیویر را نشان داده ام را سانسور کرده است. شبکه‌های اجتماعی با من و متحدانم رفتار غیرمنصفانه از جمله معلق کردن خودسرانه حسابها را دارند.
فیس بوک ویدیویی که در آن مادورو این دارو را تبلیغ می کرد را به دلیل نقض سیاست این شبکه اجتماعی در خصوص ادعاهای نادرست، حذف کرد.
سخنگوی فیس بوک:
  • ما دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت را دنبال می کنیم که اعلام کرده است در حال حاضر هیچ دارویی برای مداوای کووید ۱۹ وجود ندارد. به دلیل نقض مکرر مقررات فیس بوک، صفحه رییس جمهور ونزوئلا به مدت ۳۰ روز مسدود شده و تنها مطالب ارسال شده در آن قابل خواندن خواهد بود.
  • به اداره کنندگان این صفحه درباره نقض سیاست فیس بوک هشدار داده شده بود.
صفحه مادورو در اینستاگرام که متعلق به شرکت فیس بوک است، شامل محدودیت نشده است.
مادورو از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیس بوک استفاده می کند و گاهی مواقع سخنرانیهایش را در لایو فیس بوک پخش می کند.
بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ونزوئلا تا روز جمعه حاکی از ابتلای ۱۵۴ هزار و ۹۰۵ نفر به کووید ۱۹ و مرگ ۱۵۴۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری بوده است اما مخالفان دولت ونزوئلا می گویند به دلیل تست محدود، آمار واقعی احتمالا بالاتر است.
/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول