اینستاگرام؛ بزرگترین بیمارسرای جهان

مجازیست-زهرا منفرد، کارشناس فضای مجازی:

  • میل به «خودنمایی» اساسا یک بیماری به شمار می‌آید که دارای سطوح و نمودهای متفاوتی است.
  • هر فردی که در درون خود تشنه‌ تأیید و تحسین از جانب کسانی است که همانند خودِ او انسان‌های ترازی نبوده و غرق در عیوب هستند، یک فرد «افسرده» و بیمار محسوب می‌شود. البته در این بین، گرایش به خودنمایی و دریافت تحسین در چارچوب نظام خانواده طبیعتا استثنا و مطلوب است، اما در همین مورد نیز این امر دارای قواعد و ضوابط خاصی است و نمی‌توان آن را مطلق دانست.
  • در دنیای کنونی ما، فراوان‌اند اشخاصی که به علت وجود حفره‌های درون‌شخصیتی و افسردگیِ ناشی از آن، به جای تلاش برای اتصال خود به تنها موجود غنیّ محض در عالم (الله الصّمد) و جلب تأیید و تحسینِ او، چاره را در دویدن بی‌تابانه و بی‌صبرانه به سمت سراب تحسین و تشویق از جانب درماندگانی (فالوورز) همانند خود می‌بینند! فأین تذهبون؟
  • اینستاگرامِ سم‌زا و بیماری‌زا، به‌واقع مجمع بیمارانی است که به طمع درمان، از قضا به محل تشدیدکننده‌ بیماری و مرکز ارائه‌ داروی فسادآور و کشنده پناه آورده‌اند! آه!
  • بنابراین، اینستاگرام را نمی‌توان یک بیمارستان دانست، بلکه این خراب‌شده بیمارسرایی بیش نیست.
  • قاطبه‌ جماعت مزبور بی آنکه ذاتا انسان‌های پلیدی باشند،بیمار هستند، پس برایشان طلب شفا کنیم. نیازی به نفرین نیست.
  • بعد از شکست فیلترینگِ مثلا هوشمند در سال ۹۴ و ۹۵ و دود شدن ۱۱۰ میلیارد تومان از بیت‌المال توسط دو مرد مرموز دولت روحانی یعنی «واعظی» وزیر وقتِ ارتباطات و «آذری‌جهرمی» رئیس وقتِ شرکت ارتباطات زیرساخت، قرار بود با مذاکره با اینستاگرام محتوای نامناسب از این شبکه حذف شود.
  • امّا نه‌تنها محتواهای نامناسب حذف نشد، بلکه وایرال شد و جانوران فاسد و شیطان صفتی مثل تتلو، ساسی، پویان مختاری، دنیا جهانبخت، وحید خزایی، روح الله زم و… در این فضا شاخ شدند و فراتر از آن محتوای مناسب و مفید تحت بایکوت شدید قرار گرفته و چیزی از منافع ملی و دینی باقی نماند و «قاسم سلیمانی» سردار شجاع ما نیز پس از شهادت تحت شدیدترین ترور رسانه‌ای تاریخ قرار گرفت.
  • کار مفید در زمین دشمن انجام عملیات است، همان‌طور که در جنگ فیزیکی هدف تعیین می‌شود و سربازانی با تجهیزات و برنامه‌ریزی کامل به زمین دشمن وارد می‌شوند و عملیات را انجام داده و باز می‌گردند؛ دقیقاً برای انجام عملیات در زمین دشمن در جنگ مجازی هم باید همین نکات رعایت شود.
  • متأسفانه در سال‌های گذشته مدیران کج فهم، به دلیل نداشتن درک درست از زمین دشمن نه‌تنها نتوانسته‌اند اقدام جدی علیه دشمن انجام دهند، بلکه بالعکس دختران و پسران معصوم زیادی را بدون تجهیزات به قتلگاه مجازی سرازیر کرده و آنها را در برابر انواع بمب‌های اعتقادی و اخلاقی، بی‌دفاع رها کرده‌اند و حتی با هویت اصلی، اطلاعات شخصی آنها را به دشمن تقدیم کرده‌اند.
  • این همه تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولین امر برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات چه شد؟ شاید در این روزها و در بحبوحه ماه های باقی مانده تا انتخابات و انواع و اقسام تهمت‌ها، شایعات، تبلیغات و توهین‌های مختلفی که درباره نامزدهای احتمالی انتخابات می شنویم، بیشتر اهمیت اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را درک کنیم.
  • شبکه‌ای که اگر تکمیل و به طورکامل اجرایی شود، شاید دیگر خبری از این بازارگرمی‌ها و از آن خطرناک تر، فتنه‌های رسانه‌ای و رأی آوردن نامزد یا نامزدهای خاص مورد حمایت این رسانه‌ها از طریق مهندسی افکار عمومی نباشیم و بلکه به عکس، شاهد تبلیغات سالم و در چارچوب شرعی – قانونی و رقابت سالم و به‌دور از تخریب یکدیگر در این فضا باشیم.
  • هیچ فکر کرده‌ایم که دلیل مخالفت‌ها و کارشکنی‌های افراد و جریان‌های مختلف همسو با دشمن برای عدم ملی شدن اینترنت و فضای مجازی چیست؟
  • بعد از حمایت بی سابقه اینستاگرام از یک موزیک ویدئوی مستهجن با حضور یک پورن استار، موزیک ویدئوی «سینا آبگون» در انتقاد به همان اثر از اینستاگرام به صورت گسترده حذف می شود.
  • این فیلترینگ بزرگ در مقابل چشم وزارت ارتباطات اتفاق می افتد و وزیر محترم به عنوان متولی فضای مجازی در مقابل این اهانت به حق شهروندی مردم ایران جرات اظهارنظر ندارد؛ در مقابل همین متولیان دولتی فضای مجازی به جای اینستاگرام، منتقدان این بردگی مجازی را متهم به حمایت از فیلترینگ می کنند!

/تیتر یک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول